fredag 4 januari 2008

EN NY DAG I BLOGG VÄRLDEN

God morgon !!
Här har man varit uppe med tuppen..helt otroligt att man inte kan sova när man är ledig.
Så vad gör man när alla sover..jo jag tog och bakade bröd(mmm luktar gott)
Ni ska få receptet ifall ni vill glädja er familj på nybakt bröd..

Marias limpa
5dl rågsikt
8dl havregryn
2tsk bikarbonat
1tsk salt
1msk brödkrydda
2dl mörk brödsirap
5dl filmjölk
Blanda ihop allt, häll i smord bröad långform.
Längst ner iugnen ca.1 1/2 timme i på 175 gr. LYCKA TILL

13 kommentarer:

My Lovely Home sa...

mmm vilken tid sa du vi skulle komma? =)

Gry sa...

Inget slår doften av nybakat...

Välkommen till bloggvärlden! Jag har själv vågat mig ut för snart 14 dagar sen och det är jättekul.

Länkar dig om det är OK?
Nu ska jag gå in i butiken och mysa!

/kram Gry

LantlivsAnette sa...

Åhh det verkar vara ett mumsigt bröd..få se om man bakar det någon dag,jag har blivit så lat på det där med att baka,måste skärpa mig.

Igår då jag var in här så möttes man av en härlig bild på mammeluckerna på en tvätt lina..vart har den bilden tatt vägen ?
Kram Anette

Gry sa...

Jag igen... Var tvungen att berömma din söta webbutik, och jag har redan gjort min första beställning;-)

Som Lantlivsanette säger så är det något knas med mammeluckerna.. Bara en del av bilden visas. Jag fick fram hela då jag skrev till www i adressfältet...

//Gry

Skatan sa...

Hej! Jag är likadan. Oavsett om det är helg eller vardag så vaknar jag tidigt, tidigt...ganska skönt i o f. Jag gillar långa dagar : )

Kul att hitta hit till din blogg!

Hoppas vi ses igen. Trevlig helg och hej så länge!

/Skatan

My Lovely Home sa...

Syrran jag fixade till bilden ovan engång till! men den tycks åka ihop efter en stund? får se hur det blir nu. Kram

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej på dig!

Jag är också ganska ny i det här. Trodde inte det var så här skoj!

blev glad när din sida öppnades och jag såg bilden på mammeluckerna! Verkligen häftigt tycker jag!
Kommer tillbaka och hälsar på igen!
Kram Hanna

Gry sa...

Ser att du nyss var inne på min blogg, och JA du får JÄTTEGÄRNA länka mig....//kram Gry

Nygammalt sa...

Vad roligt att hitta en ny blogg. Ska försöka kolla in din fina webbaffär så fort jag kan.
Trevlig helg!
Kram.

Hanna sa...

Det här ska bli intressant. Med den härliga bilden på mammeluckerna så kan det väl inte bli annat än bra.

Cattis sa...

Hej!
Det där lät gott.
Har tänkt baka och laga mat från grunden betydligt mer än tidigare.
Ditt brödrecept kommer ju väl till pass!
Tack snälla ~ kommer gärna tillbaka på nytt :-)

Synnøve. sa...

Känner doften av nybakat bröd lång väg. Bakar nästan allt själv. Kul att se hur andra skriver och vad de har på sin blogg. Är ganska färsk själv.

My Lovely Home sa...

Tja byrran!

Jag har utmanat dig på min blogg:)

Kram