lördag 12 januari 2008

Andra bilden!!


Hej Alla gulliga bloggvänner!!
Jag vill bara ge alla som skrivit till mig en extra stor kram , ni ska veta när man är ny bloggare värmer det jätte mycket med alla gulliga små kommentarer ni skickar..Tack !!
En extra kram till dig Madickenhar gett mig en "Make may day award"Ville bara säga TACK jag känner mig hedrad!
Jag vill skicka en "award"= utmärkelse till Lantlig charm ,Lantlif,Smultrongården,Vintage
Nu mina vänner ska jag åtregå till målningen som jag påbörjat..
Nu lilla gubben sa jag.. nu ska allt bli vitt men han protestera inte ..ja med viss påverkan genom att jag visat han alla era fina vita hem.. så vipps tyckte han som jag..Tänk vad man kommer långt med kvinnlig list!!
Ha en underbart härlig dag alla mina vänner.
Kram Maria.

18 kommentarer:

My Lovely Home sa...

Som sagt var akta rogga=)

tack för min award!

Randi sa...

Håper vi får se bilder av hvor lekkert det blir hos dere etter hvert.
http://blogg.hobbyboden.com/randi

Husbilsresan sa...

Hej, var roligt att du hittade till min blogg och du är hjärtligt välkommen igen =)
Din blogg kommer att bli spännande att följa, det kan man se rredan...så jag kommer igen.Måla på nu...själv ska jag städa undan all jul...äntligen!
Ps. Vilken härlig bild du har på headern =) Ds.
Kram/Gunn

Cattis sa...

åhå... det vita sprider sig :-)
Visst är det härligt att vara kreativ på olika sätt och vis.
Själv är jag inne på att få undan julpynt och julgardiner i helgen samtidigt som ytterligare en limpa ska in i ugnen.

Kram!

♥ Pia... sa...

Hej så trevligt med en ny vit bloggare:) välkommen ... bra att du fick den kvinnliga listen att fungera.....hihi..det är så en slipsten ska dras..heter det ju...ska bli späönnande att få föjla dina spår i den vita värld som är så faschinerande..åter kommer...ha en fortsatt trevlig helg..PIA

Gry sa...

Fint med krukan och ranunklerna- jag älskar ranunklar! -och zink, - och vitt, -och opraktiska, vackra saker...Ja, listan är lång!

Kvinnlig list, hm... Jag har tre (herrar) mot två (damer) här hemma. I förrgår slängde jag över äggskalsvita lakan över våra beigbruna fåtöljer. La i vita kuddar och började spana in i rummet hur det skulle bli. Jag funderar nemligen på att sy (ja SY, du hörde rätt...JAG ska sy.hi,hi..)nya överdrag till fåtöljerna. Och vad händer? BÅDE maken och äldsta sonen utbryter i kör: "det där blir inget fint", "för mycket vitt", "allt går ihop liksom"....Kul!! Jag hann inte ens BÖRJA känna in, innan kritiken kom dånande.

Nåväl, lakanen ligger kvar på fåtöljerna, kuddarna har bytts ut mot inte riktigt så vita kuddar, med röda ränder och hjärtan på ,-)
Jag känner vidare...

Ha en skön helg, och måla på!!

Kram Gry

smultrongården sa...

Åh, man tackar!!
Det var snällt. Vilken duktig bloggare du blivit, snabbt som tusan gick det.
Ja, visst låter det mysigt med tepartyt. Jag längtar redan. Tänk vad lite att se framemot - gör mycket!
Jag har tagit föranm. så om ni vill komma är det to 28/2 o lö 1 mars 10-19 o lö 10-17. Jag måste göra det - blir så orolig att det kommer några som inte skulle få plats...
Förstås super kul om ni kommer!
Dessvärre kommer jag inte med i morron. Har min andra ledig dag på månader i morron - så då blir det nog mer ny mat... hade varit trevlig annars! Ha en mysig lördag kväll! kram Eva

White Season sa...

Hej där, vita ranunkel så fiiint! Tack för dina gulliga kommentarer...det ska bli kul det här..
Trevlig helg Kram Malin

LantlivsAnette sa...

Hallo !
Åååhh Tack du snälla för den utmärkelsen !! Vad glad jag blir,kan behöva nåt sånt nu när axlarna bara värker av allt målande...men nu har jag lagt ner penseln,blev precis klar med andra varvet och det ser ut att räcka..nu är det bara pyntning kvar,det roligaste,och att övertala karln om att såga ett hål i väggen för fönstret...
Så ni ska också fälla in ett fönster ?det blir så fint när man gör det...
Kram Anette

My Lovely Home sa...

Hej och tack för goda kakan!
Kolla in på änglabodens blogg så får du se hur fint det blev i boden. Nej nu skall här ätas mat, hungrig som f-n Kram

Gry sa...

Tack för peppningen! Du, det är inte beachen som väntar, utan typ så gott som alla jeans och flera fina byxor och kjolar som ligger i skåpet och samlar damm...

Ha en fin vecka! //kram Gry

Nygammalt sa...

Ja du, kvinnlig list är inte att förakta ;)

Kram.

LivetHosOssTre sa...

åhh va skoj att du skrev:)

du har också jättefina bilder, har vart in här flera gånger och kikat efter nya inlägg från dig:) Kul med blogg!

Hoppas du har en underbar kväll!

Kramar

Anonym sa...

Ville bara säga... Vilken trevlig blogg, och den lilla boden var helt underbar.

Marie sa...

Hej!
Tack för din gulliga kommentar hos mig. Hihi, kvinnlig list brukar fungera bra! Dina ranunkler är jättevackra, min favoritblomma!

Ha en trevlig kväll!
Kram Marie

smultrongården sa...

Ja men så kul, att ni kommer!
Det är mellan 10-19, ni kan väl meddela cirka vilken tid det blir. Vi ses säkerligen i morron, så kul det ska bli!!! kram Eva

LantlivsAnette sa...

Jag är rustad o klar för mässan..men jag ska packa i morron,vi åker ju på Fredag..och går på mässan Lör och Sön...tjoa till om du ser mig,det måste du !!

Åhh,tänk ändå om jag hade kunnat vara med på tea partyt på Smultrongården...det hade varit så himla kul det...
Kram Anette

sagolikflora sa...

Hej!
Den där krukan ser ut som en bakform. Vilken rolig idé om man skulle göra bakformar till krukor. Man kanske skulle plantera nåt litet gulligt runt i den och låta lite hjärtan på tråd ringla runt... Nu fick jag nya idéer. Det ska jag leta efter gamla sockerkaksformar =)
Kram ---<--@ Caroline