onsdag 26 mars 2008

Pest och bäst.....

Hej go vänner!!
För ett tag sedan kom pest och bäst även till mig....jag har blivit utmanad av Min vita dröm
Mormor Ruts Ann, Lilla Trollbacken
Här är en bild på mitt kök.. jag stor trivs med köket ..MEN jag vill måla om det och med lite kvinnlig list så fick jag mannen på min sida..hela köket blir ljusare och mer hemtrevligare.
Så detta är min pest bild..Ja ni förstår vilken färg det blir.....vitt så klart




Den som tittar lite extra ser att min lilla snickare inte är helt klar..det fattas en list under skåpen ..mannen hade en liten diskussion med kakelkillen som satte upp detta..vi ville ha kakel ända upp men han förstog inte..eller ville inte förstå..så då har detta inte blivit av..men kära maken har lovat att detta ska bli en vit list nu eftersom vi ska måla om ..



Nu till min BÄSTA bild är hallen som jag blev helt nöjd med känns jätte kul att komma hem när det blev så fint.

Jag kommer inte att skicka utmaningen vidare..men den som känner för att anta den är så välkommen att ta del utav detta




Detta var allt för mig denna gång..vill passa på att Tacka alla er som skriver så gulliga kommentare till mig..det är en sån lycka att titta in och se att det är så många som skriver..
Tack alla gulliga vänner!!
Ha en fortsatt bra vecka..var rädda om er!! Kram Maria

27 kommentarer:

Synnøve. sa...

Ja det var inte lätt att välja ska jag säga.....
Man vet vad som är pest men när det gäller så kommer man inte på det....Samma med bäst. Tycker du klarade dig fint.
Ha en fin onsdagskväll.
Kram Synne :D

Änglahem sa...

Hhmmmm...ser ut som våra köksluckor...Vår kommer från Ikea och är antikbetsade eller rättare sagt var antik, numera vita. Kommer inte ihåg vad de heter, finns inte längre att köpa...men attans vad lika!
Förstår att du är nöjd med eran hall, för den är ju jättefin!!

Ha det gott!
Kram
Ulrika

lottens vita och gröna sa...

halloj maria! ditt kök kommer att bli bäst med lite färg, din hall är underbar! kram lotten

sextiofemman sa...

Hej Maria!
Kommer att bli riktigt fint med vita luckor.
Hallen kan du verkligen vara nöjd med.
Vi ses i morrn.
Kram Bibbi

Kalkstenssommar sa...

Hej!
Köket kommer att bli jättefint i vitt!

Tack för gullig kommentar hos mig. Gotland var underbart som vanligt!

Kram L

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hej..så kul du delar med dig!!!!


`·.,(¯`·´¯)
(¯`·´¯).·´
`·.,.· L O V E
♥Kramar Mamma Millan♥
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Helena Sjögren sa...

Pest eller bäst, jag har precis blivit av med mitt pest genom att rusta trappen. Så skönt att bli av med de gamla tapeterna och den gula furutrappan. Så visst blir det ett stort lyft med lite vit färg, köket kommer bli ännu vackrare efter det, men man får ta lite i taget eller hur ?!

me and alice sa...

Tjingeling!
Ert kök kommer bli såå himla fint i vitt! Hallen förstår jag att du är nöjd med...
kramis Susanne

Sara sa...

Hejsan

Fin blogg! Vårat kök såg ut som erat innan, min man köpte en färgspruta på Claes Olsson och sprutlackade om luckorna. Det blev jättebra.
Sara

Solsjö - Under en vind sa...

Så som du beskriver kommer köket att bli sååå fint!!!
Hallen är det redan!

Ha en skön helg, kram!

Gry sa...

Köket kommer att bli jättefint! Lovar! Vi hade rätt så identisk köksinredning i vårt hus som vi sålde förra året. Rejäla stommar, men tyvärr (menar inget illa om någon gillar det...) furu. Jag är uppväxt med furu överallt, så det är en motreaktion att alltid måla det som är trävitt... Vi målade också vitt. Antikvitt. Lämnade in luckorna på spraylackning, och det blev jättefint. Går alldeles utmärkt att måla också :-) Ska bli kul att få se resultatet! Ett tips: spara en skvätt färg att ha till att fylla i små märken som blir efterhand. Det är ju så lätt att komma åt med någonting och göra märken. Sen är det så svårt att pricka rätt med tonerna sen... även om man har färgkoden kvar så skiljer det ofta littegrann.

Jorå, Karlstad här! Inte så hiskeligt långt till dig, egentligen. Jag ska tuta och vinka nästa gång jag passerar (vilket borde bli lördag nästa vecka på väg till flygplatsen. Kommer inte ihåg om det är Nyköping eller Norrköping, hm... måste kolla upp. Men då passerar vi nog- eh... är urusel på geografi. Rodnar...). Ha,ha...

Kram Gry

Millygarden sa...

Inte så lätt att välja alltid!
Man blir lite hemma blind tycker jag och så tittar man sig runt i bloggvärlden ser plötsligt sitt hem med nya ögon... både på det positivt och negativt planet.
Di Hall är verkligen jättefin!! gillar dom fina kuddarna ifrån House Doctor...

Kram Marina

Gry sa...

Ser man på, världen är liten ;-) Det ringer inga klockor direkt, hm...måste fundera lite på namnen. Vi bodde på ön intill förra våren. Då sålde vi huset och flyttade in till stan. Det bor inte så värst mycket folk där ute så jag kanske vet. Måste som sagt tänka lite till.... (senildement är jag när det gäller namn. Hopplöst...)

/kramis

Unknown sa...

Tack söta!! Det gick verkligen bra i dag...massor med folk, så himla kul!! Ha en mysig helg! kramar Malin

Glitter och Marsipan sa...

Men visst är det fantastiskt att det alltid blir en list kvar som fattas,
när man gjort om köket.
Vi renoverade för fem år sedan,och(jag skäms för att säga det,)men det fattas en list fortfarande.
Vad välkomnande och trevligt i din hall.
Ha det gott och trevlig helg.
/Anette

Marie sa...

Köket kommer att bli toppen när det blir vitt och hallen är ju helt underbar!

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

ängeln i vitt sa...

Ditt kök blir superfint med lite färg. Förstår att du gillar din hall.

Ha det gott
Kram Carina

Lilla Trollbacken sa...

Hallå där tjejen. Jag lovar dej, när ni målat köket och golvet kommer det rummet att bli ditt bästa. Ser fram emot att se det!
Hallen är sååå fin!
Kramis
Gabrielle

My Lovely Things sa...

hej!!
Tack för titten..

så fint kök du har gillar luckorna..de kommer bli kanon med vit färg...

hallen är jätte mysig..fint med kuddarna..
kram anna

Hannis sa...

Vad spännande att få se ditt kök sen efter make overn=))

Förstår att du är nöjd med din hall, den är fantastisk!

Jes/Vita villa vila sa...

Vit färg = magi ;)

Kram/Jes

PS. Din hall är jättefin!

Cattis sa...

Fräscht och fint med vitt.
Jag gilar iofs trä oxå...
spännande att se hur det blir sen, om du visar?
Vilken rolig kakelkille ;-)
jag gissar att han inte VILLE förstå. Det är ju lite mickel att få till det, enklare att inget fatta *hihi*

Kram
Cattis

sextiofemman sa...

Halloj Maria!

Lånar gärna mallarna...
Ses i morrn.
kram Bibbi

Hem och Lycka sa...

Kanonfin hall! Och köket kommer bli så fint vitmålat. Knasig kakelläggare bara som inte fattade..? Trevlig helg, kram!

Änglaboden sa...

Hej hej! kika in i änglabodens blogg,Visar hur fint vi gjort.
Suprice bakom kassan=)

Lilla Blanka sa...

Hej!
Åh jag är säker på att köket kommern bli ljuvligt när ni målat om det..! Önskar vårt kök kunde förvandlas sådär..men det krävs mer än vit färg här för att få ett fint kök..tyvärr..
Hallen är ljuvlig!
Stor kram
Mia

Ann-Catrin sa...

verkligen härlig abilder från din drömhall..ojoj oj!!
köket kommer oxå att bli som en dröm när dte blir vitmålat!!

ha det gott ock kram a-C