tisdag 11 mars 2008

Hall renovering!!

God kväll där ute...


Har lovat er lite bilder på våran hall som vi renoverat.


Ja håll i er så här har det sett ut ..vadå ! ..tycker ni det ser stökigt ut..
det är det minsta man kan säga ..det här är trappen ner till källaren det är bastu, dusch och ett litet hobbyrum som har blivit förråd ...
jag sa till min kära man att i sommar ska allt ut .....
och in med korgstolar och ett litet bord så att man kan sitta där när man har bastat....Det blir mycket bättre
Så här såg det ut innan jag dansade runt med målar penseln....vi har satt panel på väggarna..det gillar jag..Trappen var syrabetsad innan..jag var lite såld på det tidigare.. innan mitt vita liv...




Tada....så här blev det vitt....ni ser lite skillnad på kanten mot väggen jag hade väggen creme färgad först..men det vita vann...så hela trappen blev vit..




Och så sydde jag ett linne draperi ner till rummet så man inte behöver se in där...
tror att jag ska måla ränder på det samma som kuddarna..vad tycker ni.....

Här satt jag och njöt när jag var klar.....

ja kuddfodralen har vi i butiken..underbara..var tvungen att ha ....





Ja klar och klar det fattas lite lister än och en stor lykta som ska hänga ner från taket ..men kära maken har lovat att det snart ska komma upp...tror vi på det...vi får se...

Ja mina goda bloggvänner det var allt från mig i kväll...

Kramar till er alla!! Ha en bra vecka... Från Lilla Maja i nya hallen..hihi...


31 kommentarer:

Gry sa...

Ja,du Maja. Du grejar och donar, och fint blir det :-) Är det slut på förökningen av stegar nu? Ingen flera vilsna några som hittat till din entré? fniss...

Draperier är bara så bra att ta till. Själva sover vi i en del av vardagsrummet (ett stort, avlångt rum) och delar av med draperi. Känns helt OK. Mysigt med tyg :-)

Om man målar trappor, har man i någonting i färgen för att det inte ska bli så halt? För det måste va bäst med högblank färg, eller är jag helt borta?? Har ingen trapp att måla, men blev nyfiken.

Ha en skön kväll, kära vän. Hoppas du inte varit in till mig och blivit bortskrämd.....Kram Gry

Gry sa...

Känner INTE att du är en ytlig inredningsfreak! Då hade jag inte sökt upp dig....//kram Gry

sextiofemman sa...

Jättefin hall Maria.Härligt ljust o fint.
Ses i morrn.
Kram Bibbi

lottens vita och gröna sa...

men hörru, är det samma hall, sååååååå snyggt det blev! kram lotten

Marie sa...

Det blev sååå fint, ljust och fräscht! Jättesnyggt med draperiet, skulle säkert vara fint med ränder på det! Kuddarna är superfina!

Ha en bra onsdag!
Kram Marie

White Season sa...

Vilken hall! Så fint det blev, tänk vilken skillnad lite vitfärg kan göra och så lite piff förstås.. Vad kul för dig att få så fint där perfekt med ett draperi också ju. Ha ha och vad kul med stegarna, så fina, visst är det gulligt att bara ställa så och dekorera med vad man vill :-) KRamar Malin

Helena Sjögren sa...

Välkommen tillbaka igen, har saknat dig. I bland räcker inte tiden till för bloggen å det är ju inte meningen att det ska kännas som ett tvång att blogga. Då får man ta en liten paus.Nu har vi vita trappor både du å ja , inte illa. Go natt !

Kalkstenssommar sa...

Men OJ så fint! Va skall man säga......

Du har verkligen fått till det!

Kram L

Synnøve. sa...

Helt enkelt bara vitt. Ibland blir det så bra. Men kanske en liten kant maarkering så man ser vart trappstegen är. Har problem med ögonen och det är svårt att urskilja gränser när det blir vitt och starkt ljust.
Drapperiet blev en höjdare.Ibland är det bättre än en dörr.
Jag får så många ideèr hos dig, men vet inte om jag kan genomföra dom.VI hyr ju bara....
Ha en skön natt på kudden.
Kram Synne ;D

me and alice sa...

Hej!
Vilken skillnad det blev! Underbara vitfärg! Ditt draperi skulle bli ännu snyggare med ränder...
kram Susanne

Handplockat sa...

men vilket job och vilken förändring
helsnyggt helt enkelt

Änglahem sa...

Vad ljust och fint det blev! kan rikigt se det syrabetsade framför mig*hua*. Smart med draperiet nere i källaren, det kan man gömma mycket bråte bakom!
Fin liten bänk med fina kuddar, hissgardinen i fönstret gillar jag!

Ha det gott!
Kram
Ulrika

Unknown sa...

Så fin eran lilla hall blev och trappen blev jättefin vitmålad!=)
Mysig liten bänk med kuddar och draperiet blev snyggt som du sytt!
Fin sida du har,ha en bra dag!

Kram Maria

Ann-Catrin sa...

Tänk vilken skillnad.. blev ju superfint..kan verkligen förstå du satt dig där och njöt.
Måste kika en gång till nu
kramar A-C

Lilla Trollbacken sa...

Men jisses vad du har slitit vännen min, men bra blev det. En helt ny vy.
Supersnygga kuddar, får nog ta mej en tur ut till butiken snart!
kram
Gabrielle

Min Skattkammare sa...

Hallå Lilla Maja!!
Vilken skillnad alltså! Vår hall och trapp är inte vacker, furufärgad, men det tar emot att sätta igång.......
Vet du.....jag hann tänka....vadå för vykort....?? Men så kom jag på vad du menade! Nej, hade nog förträngt det lite, hi hi, men igentligen....varför inte? Det gäller att hitta ett bra och billigt tryckeri! Vet du något?
Ja, lite sol måste det allt bli innan "åka på tur" lusten infinner sig......men vi låter dig veta när!
Ha det så bra i marsrusket.....var tog vårsolen vägen.....?
Kram till dig!
Kicki

LantlivsAnette sa...

Halloj där !!
men du milde himmel..vad du har jobbat på !! Sååå fint alltså..vad roligt att få se före och efter bilder så där..ojj ojj vilken skillnad..draperiet...kuddarna,jag har också dom,dom är så fina..
Nu förstår jag om du bara vill sitta där på bänken och njuta,det skulle jag i alla fall...
Ha det så bra vännen Kram Anette

Dorthe ♥ sa...

Vilken skillnad...det blev såå fint. Jag hade målat ränder på. Har själv gjort det på mina kuddar och det blir såå fint!

Kram
Dorthe

Hem och Lycka sa...

Åå vad fint! Ja, det skulle bli jättefint med ränder på draperiet. kram!

Anonym sa...

hej!! vad fint det blev i vitt .) toppen!! hittade till dig genom Lilla Trollbacken.. hon tipsade om din butik..måste bara säga att det är en toppenfin blogg du har :)

kram Sara

Lilla Blanka sa...

Vilken skillnad..det ser jättehärligt ut när det blivit ljust!
Kuddarna, och draperiet gör också mycket :)
Kram
Mia

Sallys hus sa...

Men jisses så fint det blev!
Förstår att du satt där och bara njöt när du var klar!
de kuddfodralen är jätte fina!

Ha en härlig helg!
Kram Katarina

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Hallo
Tack för att du tittade in hos mig.
Hallen vart toppenfin, det är så snyggt när trät kommer bort, och det vita kommer fram....
Jag har också en trapp som jag undrar om jag skall måla, men det är ju så att vi har ju två hundar som är rätt bra på att springa upp och ner, så jag vet inte om färgen håller.
Ha en skön helg
Kram
Liselotte

"M" sa...

Blev supersnyggt...vitt å fräscht

IKT i min vardag sa...

Den där vitfärgen är nog magisk...Blev ju så himla bra!
Och det där kuddfodralen är såååå fina!

Kram!

LantlivsAnette sa...

Hallo..jovisst är jag vaken..men jag är faktiskt jääätte trött..känner mig sliten ännu från den där förbaskade förkylningen..
Vill bara hem o bädda ner mig känns det som..
Åhh ska du till S-holm..himmel vad kul...jaa.old touch..du får kolla på hitta.se..för jag minns inte vad gatan heter..det är en bit bort..vi tog taxi dit..lata som vi är..fniss...
Ha det så bra Kram Anette

me and alice sa...

Tjingeling!!!
Hoppas du får en trevlig tur till Stockholm!!!
Många kramar Susanne

Unknown sa...

Maja..du är då för pysslig och duktig!! Vilka projekt du startar!! Å fint blir det=) Ha en underbar helg...Lev, njut å va gla! kramar Malin

Tina sa...

Vilken skillnad!!! Tänk vad vit färg kan göra!!! Du är SÅ duktig måste jag få lov att säga. Kram Tina

sextiofemman sa...

Hej Maria!
Hoppas eran helg i storstaden har varit riktigt bra.
Jag har problem som du eller någon annan kanske kan hjälpa mig med.Jag vill att mina inlägg ska synas direkt på min blogg, men det gör dom inte.?????

kram Bibbi

Anonym sa...

Hallo! jag lovar att det finns massor att fixa med här hemma. Men just nu ska vi bara bo in oss.. så får vi se när sambon börjar måla :) Kan inte komma på något svårare än att kolla på tapeter :)

Jag ser fram emot att komma till din butik och botanisera runt.

stor kram sara