tisdag 18 mars 2008

Här har jag pysslat och donat!!

Nu har jag pysslat till det lite hemma av dom inköpta fina sakerna från Stockholm..
Äggade till mig lite..blev så inspirerad av alla bloggare som gjort ägg..
Visar lite utav köksbordet som nu inom snar framtid ska bli vitt..har varit på gång länge men inte fått tummen ur....







Här ska ni få se ...fick ett jätte fint kuddfodral utav min lilla väninna Gabrielle Lilla trollbacken
som jag gjorde om till fin påse.. strök dit dom här fina flickorna som jag oxå fått av Gabrielle
jag blev sååå .. jätte nöjd passade perfekt till min lilla hall..




Det var allt från mig i kväll..Ha en skön påsk alla mina gulliga vänner..

Ät inte för många ägg.... Syns på blåkulla.. Hasta kvasta!!!!.......

Kramar Maria

35 kommentarer:

MormorRuthsAnn sa...

Vilka fina ägg!! Det är så kul att se allas ägg...ingen är den andra lik! Den där besticklådan....den tittade jag med längtande blick efter, dessutom jättefint upplagt....får kolla lite på nästa loppis om jag hittar nåt sånt....

Såg att du varit för trött för att ta av etiketten...fniss....det gör jag också ofta.

Ojdå, du har redan blivit utmanad...kollade ändå in hos de jag utmanade för att se om de fått eller gjort någon utmaning...men det bidde fel ändå.

Ha en fin kväll!
Ann

lottens vita och gröna sa...

men vilka ägg, visst är det en äggexplosion här i bloggvärlden, det är härligt med alla kreativa kvinnliga bloggvänner(haraldrigstöttpånånpysslarkung)men vilken fin påse du gjort av örngottet, vackert med bilden! ha det gott i påsk! kram lotten

Änglahem sa...

Så fint du påskat till det!! Äggen blev jättesöta!!

Ha en fin påsk!
Kram
Ulrika

Gry sa...

Ha,ha... Blåkulla ja, dit hittar jag vet du :-) Är där titt som tedt, fniss.

Här har det pysslats värre till påsk! Ännu en bloggare som lyckats med sina ägg, kul....Inte alls avundssjuk, nejdå. Eh..

Vitt blir nog fint till bordet (ha,ha..). Måste erkänna att jag har bara vita bord själv, trots min hets mot alla vitbloggare :-) Just nu är köksbordet lite mera färgglatt till påsk....Sonen, dy, har ritat på bordet idag- missade nog pappret en hel del, så det är även gult, rött, grönt och blått! Tjusigt värre :-) Tur att det går att måla över. Funderar faktiskt på att häfta dit en snygg vaxduk ett tag...

Ja, sovdags sa du... Här med. Börjar tappa kontrollen över fingrarna, så nu vet jag inte riktigt vad som skrivs. Bäst att ge sig då :-)

Kram och Glad Påsk!! Gry

Kalkstenssommar sa...

Snygga ägg!

Själv påskpyntar jag inte i år. Men man blir sugen när man ser allt fint ni andra gör!!

Hoppas du får en skön påsk (med sol)

Kram L

Solsjö - Under en vind sa...

Härligt påskdekorerat!!

Jag har bloggen Under en vind sedan i somras, har dock haft den stängd så den kräver lösenord ända sen i oktober! Du är välkommen för att läsa den, maila mig på underenvind@telia.com Skriv vilken blogg du har i mailet!

Spira & sprudla är bara min lilla länk ut till verkligheten...

Önskar dig en riktigt mysig påsk! Kram!

Ann-Catrin sa...

Oj oj så fint du har gjort..man får lite påskfeelings här hos dig!!!

Utlottning innehos mig!!
var gärna med!
'kram A-C

Glitter och Marsipan sa...

Vad fint du har i din hall,och
påsen blev ju bara så fin.
Man blir så inspirerad av dina påsk-
bilder.
Ha det gott
/Anette

Helena Sjögren sa...

Ha en skön påsk själv. Ta det lugnt med ägg ätandet så det inte blir för mycket. Ses på Blåkulla ! Kramen

Lilla Trollbacken sa...

Ja nu har du väl äggat till ordentligt i alla fall. Hur f-n fick du till äggstuket på fjäderkranser, bra gjort syster!
Påsen blev ju jättefin. Ska nog ta och fixa till min oxå!
Kramis Gabrielle

White Season sa...

Hallå där rara! Vilka fina grejer du handlat i stockholm, ååå vad härligt att få gå där och strosa bland alla favoritbutiker. Vackra bilder du visar som alltid. Önskar dig en jätte härlig påsk! Kramar Malin

Marie sa...

Vilka fina ägg du har gjort och påsen blev ju jättevacker!

Ha en härlig påskhelg!
Kram Marie

Gården på höjden sa...

Ville tacka för din omtanke!!

Kram
L

IKT i min vardag sa...

Vad fint du har påsk-pyntat! Läckra ägg!
Det där zink-hjärtat skulle jag vilja ha...

Påsk-kram!

Gry sa...

Oj, vad flitig du är på att kommentera hos mig, TACK! Skönt att det är flera som fått jobba på med barnens intresse för hushållsarbete, fniss. Säkert ett bra trix att ta till som du gjorde. Ingen vill gå naken...

Ha en fin start på påsk! I morgon em börjar lovet ;-) Kram Gry

Synnøve. sa...

Jag älskar ditt zinkfat. Vackert blev det med värmeljusen i med.
Har du fått ordning på kvasten till i morgon? Jag kämpar med min, den är inte riktigt i toppform....Men jag ska till Blåkulla ialla fall hehe.
Sköt om dig och flyg försiktigt.
Kram Synne :D

Dorthe ♥ sa...

Suck...så vackert du har gjort...som alltid!

Kramar
Dorthe

Hannis sa...

Fina ägg!
Själv har jag inte hunnit med ett enda påskpyssel=))

Kollad in din hall.
Säger bara WOW!
Det kan man kalla skillnad!
Jättefint.

Glad påsk/Kram Hannis

Lavendel & Romantik sa...

Så himla snyggt....Vi ses väl på blåkulla ikväll Kram/Majsan

My Lovely Home sa...

Vet att du inte är hemma utan är ute och flyger men du kanske kommer tillbaka snart? kom grejer igår, mamma var ju här så vi packade upp och du jobbade ju sent. Om du kollar i nätbutiken så ser du, fast ditt minne är det ju lite si och så med ibland(; Syns lördag!

Cattis sa...

så fin trappen blev, fina kuddar och snyggt med matchande draperi... Du pysslar på :-)

Önskar dig en glad påsk!
Flyg försiktigt ;-)

Cattis
(håller mig på marken med heta drycker :))

Lina sa...

Vilka fina ägg och vilket fint juddfodral! Tack för besöket på min blogg ochhjärtligt välkommen åter! Glad Påsk!

Tina sa...

Jätte fint har du gjort... Du är så himla duktig...Skulle gärna vilja ha tips om hur man får karln till att måla om golvet...den kvinnliga listen "you know".:-) Kram Tina

Peters Projekt sa...

Hallå Maria!

Apropå vädret - i en fågelholk, som sitter på lekstugan, har en fågelfamilj för andra året i rad flyttat in. I år har de röjt runt i cirka 2 veckor. Stackars pippifåglar när det blir kallt och snöigt. Får de göre på dette viset!?

Det där med tempo hos mannen resp. kvinnan känner jag igen. Ibland är det nog bra att en i familjen bromsar lite så att sluresultatet blir optimalt. Skrev just ett stycke om det hos Lottens Vita . . .

Trevligt att se alla olika ägg där ute. Hustrun ha gjort ett "knippe" och spridit ut i huset - väldigt vackert.

Sitter i sängen med hustrun vid min sida - hon också utrustad med en dator. Visst låter det romantiskt? ;)

Nästa snickarprojekt här hemma blir nog badrummet. Vi har ett nytt handfat och skall "bara" beställa kran och lite annat. Återkommer . . .

En riktigt Glad Påsk önskar jag dig och de dina - lagom fylld med ro och godis.

Peter

Peters Projekt sa...

P.S.
Klockan är nu 00:30 men i min föregående kommentar står det att klockan är 16:30. Kan fixas i inställningarna ;)

Bara så att du vet . . .

D.S.

Min Skattkammare sa...

Hallå.....vad fint du pyntat, fjäderkransen är toppen fin! Och lilla minihyllan.....så söt där på väggen!
Värmen är visst på väg nu......till nästa helg! Kom fort!!
Glad Påsk på dig!
Kram Kicki

Else sa...

Koselig blogg. God påske ønskes deg fra nord Norge.

vitating sa...

Mysig blogg o fina ting!
Hoppsa du får en fortsatt trevlig påskhelg!

Kramar Vitating Maria

Unknown sa...

Mycket fina saker du köpt,äggen är så söta!Påsen blev ju jättefin!=)
Ha en fin Påskdag!

Påskkramar Maria

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Ojojoj...så fint du gjort!!!
Vackra ägg!!!!

__♥♥_♥♥
_♥♥___♥♥
_♥♥___♥♥_________♥♥♥♥
_♥♥___♥♥_______♥♥___♥♥♥♥
_♥♥__♥♥_______♥___♥♥___♥♥
__♥♥__♥______♥__♥♥__♥♥♥__♥♥
___♥♥__♥____♥__♥♥_____♥♥__♥
____♥♥_♥♥__♥♥_♥♥________♥♥
____♥♥___♥♥__♥♥
___♥___________♥
__♥_____________♥
_♥____♥_____♥____♥
_♥_______o_______♥
_♥_____=___=_____♥
___♥_____W_____♥
_____♥________♥
_______♥♥♥♥♥♥
~~~*GLAD PÅSK*~~~
Önskar Millan!!!!

Kram♥

johanna sa...

Hej
Så fina saker du visar!! Hoppas ni får en riktigt mysig kväll med vin o choklad=)
Kraaam

LantlivsAnette sa...

Men ojj vad du har pyntat o pysslat fint..
Kram Anette

Evas Paradis sa...

Jättefina ägg, zinkhjärtat ger mig ha-begär och kuddfodral-påsesn blev ju super!
Ha en bra vecka
Kram Eva

Sallys hus sa...

Hallå!

Hoppas påsken varit härlig!
Vad du fixar och donar....fint blir det i alla fall i varje vrå!
Den där påsen blev jätte fin!
Blir så sugen att testa de där stryka på bilderna.......det blir jätte fint!

Kram Katarina

Tina sa...

Hej Maria...ja jag var snabb med att ringa på TV-skåpet.. :-) Är så glad över det... Kul att vi bor i samma stad!!! :-) Vi får ta en fika någon gång. Kram Tina