tisdag 5 februari 2008

Vackra Ting!!

Hej på er alla gulliga blogg-vänner!!
Ni ska veta att det känns i hjärteroten när man slår på datorn och ser alla gulliga kommentarer ni skriver.. Tack ni är TOPPEN!!
Tänkte visa lite utav mina favvisar.. saker som gör mig glad!
Min fina Madonna har jag fått av vännen"Lilla Trollbacken" .
Lilla ljuslyktan och lilla runda i fattigmans silver köpte jag hos Eva på "Smultrongården" Gillar dom mycket..
Lite reklam på mysiga bloggar(titta in där)...
Här mina vänner har jag ställt av mig skorna och läst lite ur Bibeln..Hi,hi..
Den köpte jag på loppis för 15kr billigt va...
skorna hade jag som liten (ca..100år)..

Väggen som ni ser bakom vill bli vit inom snar framtid,
det var så inne med gult när vi flyttade in..
Tänk vad man kan ändra sig, nu vill jag ha vitt.
Ha en fortsatt bra vecka!!
Kramar till er alla /Maria


22 kommentarer:

me and alice sa...

Hej!
Vilken fin blogg din väninna har!
Gillar den lilla madonnan hon gav dig. Vad söta dina små barnskor är...
Jasså du e också 100 år*fniss*
kram Susanne

LantlivsAnette sa...

Jaa du..jag känner nog igen det där med att allt skulle vara gult när man flyttade in..nu är det sååå himla mycket att måla över..nu när man vill ha det vitt !! Men jag är så nöjd med min hall..även om den inte är färdig ännu..men den har blivit så ljus o fin..jag ska ge mig på trappräcket nu,för jag börjar inte jobba förrän klockan ett så då hinner man ju en hel del innan..
Åhh vad fina skor du har kvar..det är så gulligt att ha dom framme..
Fina saker du visar på brickan också..
Ha en bra Onsdag Kram Anette

Randi sa...

Så fine ting du har fått...og de skoene og bibelen var jo så fine. Her har vi kastet allt som var fra vi var små.
Men det er en ting jeg skal se om jeg finner, det er min oldemors kniplinger. Nydelig håndarbeid ....jeg må på loftet og sjekke ...håper bare jeg finner det nå.

Ha en finfin dag

Gry sa...

Sikka söta skor....hi,hi...har du cyklat och släpt tårna i marken? Så ser nemligen alla skorna här hemma ut efter tuff behandling!! Det ger en riktig charmig look när sakerna är använda, tycker jag. Kul att de blev sparade ;-)

Ha det så bra idag! kram Gry

Min Skattkammare sa...

Vad vackert det är på din bricka!
Och tänk att dessa gamla saker är så åtråvärda nu. Jag minns min kollega som undrade om jag ville ha en massa gamla biblar han hade i en säck och en hel del annat.......jag tackade nej då!! Suck!
Jag har kikat in i din butik, oj vad mycket fint det finns!
Ha´en fin dag!
Kram Kicki

Änglahem sa...

Vilka fina små skor de hade för 100 år sedan...*fniss* jättesöta! Mina gamla skor är röda!!! så just nu är de förvisade till ett skåp de stackarna...

Gult var ju modernt, men det fanns ju värre färger..koboltblå...yuck alltså!

Finfint!

Kramar
Ulrika

Lilla Trollbacken sa...

Hej stumpan!
Så fint det blev på brickan. Det är så gulligt att samla ihop så där.
Tack för reklamen.
Ha det gott!
Kram, Gabrielle

Hanna sa...

Söta saker du har....måste bara säga att garderobsdörrarna är helt fantastiska. så himla fina.
Ha de gott
kram kram

Gry sa...

Låt dig inte avskräckas av syrrans norska,ha,ha...Jag är ju också norsk egentligen :-) Tänkte jag ville varna dig så inte du tror du hamnat fel när du kommer till hennes blogg :-)

Kram Gry

Ann-Catrin sa...

Underbara skor...önskar att jag hade kvar mina fårn jag var liten..men min mamma hade slängnoja!!
Vackra saker på brickan!!
kramar A-c

Guldkorn i min vardag! sa...

Dom var väl för söta dom "finskorna" kommer ihåg själv när jag var liten(= också 100 år sen) så följde jag med mamma för att köpa ett par fina lackskor, mamma fråga passar dom? oj ja svarade jag. Jag var så mallig när jag sen promenera på trottoaren men väl hemma hade jag fått skavsår och begravde skorna i sandlådan för att aldrig ta fram dom dumma skorna igen.
Fina saker på brickan o bibeln är jättevacker!
Kram Ulla-Bella

Synnøve. sa...

Huvva vad gammal man vart helt plötsligt. Har ett par skor kvar son står på hyllan i sovrummet som jag använde för "100år" sen.
Vackra ting du visar oss här hela tiden.
Blir så imponerad.
Ha en fin torsdagsmorgon när du vaknar sen.
Kram Synne :)

Cattis sa...

vilka romantiska saker. Så kul att du lyckats spara dina gamla skor i 100 år... ;-)
Försökte mig på att ta fram mina gamla babykläder för några år sedan men det funkade inte så bra med åldern på mina barn. kläderna hamnade på dockorna och lite varstans, så de får ligga i lådan tills barnen växt till sig.
ha en skön kväll
kram
Cattis

Gry sa...

Förstår att det är lite svårt med norskan :-) Syrran har dessutom ganska långa inlägg.

Ha det så mysigt! Kram Gry

LantlivsAnette sa...

Hallo Maria !!
Jasså du kanske tar nåt starkt till pizzan ikväll...månne vad jag får till middag i kväll..jag jobbar så man vet aldrig om man har nån middag då man kommer hem..nääee skämt o sido..jag har släppt det där med matlagningen den här veckan..jag gick faktiskt lite i strejk..jag blev så less på att alltid göra matlista o handla..så denna veckan gör karln det...hoppas jag ;)
Jag håller med dig om att veckorna springer iväg..våren börjar komma här också..
Men vi har intefått några varor från mässan ännu..dom dyker nog upp nästa vecka hoppas jag...
Du..jag böjer mig ner nu och snör på mig dans skorna till kvällen...och du..visst ser vi schlager i morron..
Kram Anette(som bloggar lite på jobbet...)

Marie sa...

Söta skor, jag har ett par liknande som jag hade som liten. Vackert arrangemang på brickan, ser ju att vi har likadan madonna, den är jättefin!

Jag ser på Lets Dance och bloggar samtidigt, fungerar ganska bra, hihi.

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

Dorthe ♥ sa...

Vilken underbar Madonna! Jag bara älskar dom, men det vet du nog redan ;o).

Kram
Dorthe

Ann-Catrin sa...

Bara lilla jag som svischar in och vill tacka för din gulliga kommentar inne hos mig.. den förra menar jag nu...men naturligtvis den nu nu oxå förstås!!!!.. den värmde ska du veta...
många kramar A-C

Dorthe ♥ sa...

Bara jag som är inne och tittar på din Madonna....igen :-)

Kramar
Dorthe

Lilla Blanka sa...

Åh vad fina saker..! Madonnan är underbar, och vilken urgullig vän som gav den till dig!
Tack för besöket hos mig!
Kram
Mia

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Vackra ting...älskar gamla barnskor!!! Härlig gammal bok med...Det kanske inte var bättre förr...men vackrare!!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

tack för de rara kommentarerna!! Vet inte vart jag ska göra av alla kort, bara så kul att göra...får väl ge bort!!!
Är väldigt period människa...olika projekt hela tiden!!Just nu kort!!
Ibland bakmani...ibland tillverka saker osv Sån är jag!!!

Ha det gott!!!