söndag 24 februari 2008

Tack snälla svägerska!!

Hej på er alla!

ville visa vad jag fått av min gulliga svägerska..hon ska flytta så hon tänkte på mig ... Snällt...
Hon fick den av en granne för ett par år sen och då sa jag redan då,om du inte vill ha den tänk på mig...Och det gjorde hon..Tusen tack!!

Jag var tvungen att arrangera lite innan jag tog kort..min man funderade vad jag höll på med när jag sprang ut på altanen och samlade ihop lite saker och ställde på stegen ..vad gör man inte för att stayla till det och visa alla mina kära blogg-vänner..
Jag funderar på att måla den vit och slita till den...vad tror ni??


Ha en underbar avslutning på helgen!!
Kramar till er alla :) Maria

37 kommentarer:

Lilla Trollbacken sa...

Men guuuud vad fin, nu blir jag avis. En sån tur du har. Vill också ha. Den skulle vara fin vit, men är inte så dum i den där färgen heller.
Kram
vi hörs
Gabrielle

Maria sa...

Tänk att man kan ha så mycket nytta utav en vanlig stege. Hör sökt med ljus och lykta efter en sådann, lyckans dig!

me and alice sa...

Oj, viken härlig stege... Snällt att du fick den!
Ska bli spännande att se din målade källartrapp? Säkert jättefin.
Hoppas det gick bra på gympan...
kram Susanne

Anna sa...

Men åååååh vilken ljuvlig stege! Helt underbar ju! Ja jag tycker du ska måla den vit och shabba till den, det kommer att bli toppenfint:)

Kram
:)Anna

Synnøve. sa...

En stege kan man ha till mycket, men jag tycker kanske att du ska behålla den i den färgen den är.
Synne :)

Gry sa...

Så schysst att hon tänkte på dig! Den var väldigt fin, tycker jag. Sen skulle jag nog vänta lite med att måla den... Jag gillar också vitt, men ibland kan det vara skönt att känna efter ett tag. Har man väl målat ett föremål så är det lite mera jobb att återställa....Den är ju rätt så snabbt fixat om du kommer på att den ska vara vit. Bara min åsikt:-)
Bryter fint mot allt målat också, fniss, kan inte ge mig...ha,ha..

Men då åker du också runt i Dalarna ibland, då. Vi var först i Leksand, sen hos släkt utanför Avesta. Det blev en härlig helg, med besök hos hela tjocka släkten. KUL.

Ha en fin söndagskväll, kära vän! Kram Gry

Hanna i Det stora grå huset sa...

Så jättefin den är! Precis vad jag är på jakt efter. Jag röstar absolut på att göra den vit och sliten. Det blir kanonsnyggt!

Önskar dig en fin vecka!
Kram Hanna

Ann-Catrin sa...

oj oj så fin den är... underbar...har en liknande faktiskt.. som jag oxå har i trädgården på sommaren!!
Jag tycker inte du ska måla den.. så fin som den är!!
Kramar A-C

My Lovely Home sa...

Tja fin stege! lika snygg som min=)Fast min är visst i butiken?
Glöm inte kolla in Köping på tv snart. Har uppdaterat inne på butiksbloggen lite, fint va?

Änglahem sa...

Åhhhh...lyllos dig!! Vill ha begäret hugger tag i mig med enorma klor!! Hittade en sådan en gång men den var för dyr, iaf då!!*snyft* Snäll syster som kom ihåg vad du sagt om den!!

Blir nog väldigt snygg vit och shabbad!!

Kram
Ulrika

Cattis sa...

Jättesnygg stege:)

Jag tycker den är fin som den är.

Kram
Cattis

lottens vita och gröna sa...

vad bra att du känner dig bättre! men stegen är bara sååååå fin! kram lotten

Marie sa...

Vilken underbar stege, vill också ha!!!!!! Kommer att bli jättefin som vit, även om jag tyckte att den var snygg som den var också.

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Mamma C sa...

Ohh, vad snällt. Det är klart att du ska måla den vit, och du fixade en snygg bild för oss oxå.

MormorRuthsAnn sa...

Vilken snäll svägerska!! Uppenbarligen inte samma stil som dig...jag vet inte med måla eller inte måla, själv har jag för nu lämnat min som den är, det liksom beror på hur mycket annat man har målat. Ibland är det inte dumt att bryta av allt det vita med lite vacker träfärg. Hum, svårt det där...Jag är jättenyfiken på hur din trapp blir/blev, du visar väl när du är klar?
Idag hittade jag ett par gamla mammelucker, kul va?

Kram Ann

Ninis74 sa...

MEN ooooooooooh VAD FINT!

LantlivsAnette sa...

Men åhh..en sån skulle man allt vilja ha !!
Måla den vit och shabba till den så blir det kanon..
Kram Anette

Tina sa...

Jättefin...jag tror den skulle bli jättefin vit. Kram Tina

Evas Paradis sa...

Vilken snäll svägerska du har!
Skulle absolut måla vit och ha små pelargoner på i sommar. Det finns dvärgpelargoner och miniatyrpelargoner som inte blir så höga som de vanliga.
Kram Eva

Dorthe ♥ sa...

Jag har en likadan och jag målade min vit. Tycker att du oxå ska göra det, för den blev sååå fin

Kram
Dorthe

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Fuskigt, jag vill också ha en sån stege, jag har sett några på auktion men dom blir så dyra.
Visst ska du måla den vit, helt klart..
Ha en fortsatt skön vecka
Kram Liselotte

Lavendel & Romantik sa...

Hade inte tackat nej till den...Kommer att bli snygg även i vitt Ha det gott Kram/Majsan

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Men vilken snäll svägerska!! Så fint sååå!! Klart man måste styla lite!!Kram MM

Cattis sa...

jag har just fått en antibiotikakur utskriven så nu ska det bli ordning på den där rackarns tandinfektionen.

Barnen som vill ut och shopa och åka till Tom Tits nu på lovet sitter och hoppas att morsan ska blir frisk bums :)

Kram
Cattis

ängeln i vitt sa...

Har en likadan. Har bara inte hunnit måla den än. Måla på du.

Ha det gott
Kram Carina

Hannis sa...

Men aaa!Vilken fin!
Den är fin som den är tycker jag=))

Vilken tur att svägerskan kom i håg dig.
Kram Hannis

Gry sa...

Ja, jag blev ordentligt rädd och har varit det några veckor. Lättnaden är obeskrivlig!!

Det gäller att ta signaler på allvar och inte vara rädd för att uppträda för oroligt. Jag har några gånger tidigare också känt konstigheter, men har avvaktat lite och då har det försvunnit. Den här gången gjorde de inte det och då är det bara en sak att göra. Väntan är ohållbar....

Hoppas jag kunde påminna dig också att kolla dina bröst och att inte glömma bort den här viktiga frågan.

Ha en skön kväll! Kram Gry

sissabo sa...

Åååå, nu fick man vårkänslor som heter duga, synd bara att det snöar ute...
Ha det gott/Jessica

Hanna sa...

åh så fin....tycker faktiskt att den är himla läcker som den är. fast vit är ju inte helt fel =)
Klart man ska styla å ha sig lite för sina bloggvänner...visst är man lite löjlig ibland...minsambo brukar bara skaka ihuvudet när jag ska styla för kameran.
ha de gott
kram

Hem och Lycka sa...

Å vad fin, kommer bli kanonfin vitmålad! kram

LantlivsAnette sa...

Åhh ska du till Eva på Smultrongården... !!!!
Hälsa henne så gott från mig då..tänk om jag hade fått vara med där på et hörn..rackarns att jag bor så långt bort !!
Ha det så mysigt där ,kanske du kan fota o visa sen..
Kram Anette

me and alice sa...

Tjingeling!
Hoppas ni får det underbart hos Eva!
Hade gärna kommit dit om det inte varit så långt!!!
kram Susanne

Gry sa...

Var bara tvungen att kolla in och se hur du hade det, fniss... Väntar förståss på nästa inlägg också :-) Har du antagit utmaningen hos mig? Då håller du antagligen på med att stöka till så du kan ta "innan"-bilder, ha,ha...Kan inte tänka mig att du har det särskilt stökigt hemma, du verkar ha koll på hemmet, hi,hi...

Kram Gry

Sallys hus sa...

Men sån fin stege!!!
Jag kan tänka mig att mannen inte fattade nåt av vad du höll på med..hi hi....de brukar ju oftast inte göra det!
Hmm...måla eller inte.....det kan ju aldrig bli fel med vitt...men samtidigt kan det ju vara fint att bara låta den vara gammal om allt annat är vitt.....
Det blir säkert bra hur du än gör...
Ha en härlig helg!
Kram Katarina

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Den skulle jag vilja ha ...du har tur du!mvh irene

Peters Projekt sa...

Hejsan Maria!

Vad fin pallen/stegen är! Vi har en likadan (nästan) och så långt har hustrun (MormorRuthsAnn) låtit bli att måla den. När det gäller vitmålning har jag i princip inget att säga till om ;) Fast dé é ju klart - skulle hon närma sig vårt köksbord med pensel, då skulle jag ställa mig på tvären (bordet är faktiskt utom fara numer).

Vad gäller stegen så kan en idé vara att låta bli målarpenseln. I synnerhet som stegen är ihopfällbar och att färgen därför kan vara knepig att få på plats kring de "rörliga delarna".

Bara en tanke . . .

Ha en fin avslutning på helgen! / Peter

Sallys hus sa...

Det är lugnt...det går fler tåg....fniss.....hoppas ni hade det mysigt!
Jag hörde från flera kunder att magen stod i 13 hörn efter Smultrongårdens "smörgåsbord"...tur för figuren att jag inte kunde åka dit...fniss....
Jag hoppas jag kan besöka er lilla butik nån gång.....men...det är det där med tiden....

Kram Katarina