måndag 13 april 2009

Påsken....

Hej på er alla hoppas ni har njutit av solen och god mat och myst med släkt och vänner i påsk..det har jag gjort...

vi var hos mamma och hennes sambo på påskafton och åt ..tänk att vi kunde sitta ute hala dagen helt fantastiskt..det var bra det för vi var hela 19 st så det hade blivit lite trångt inne..vad mysigt det är när man samlas hela släkten och äter gott och dricker gott och barnen leker och har kul..man hinner prata med varandra och skratta och njuta utav att bara vara tillsammans.
Mina barn fixade skattjakt med påsk äggen åt sina mindre kusiner..härligt att se deras förväntningar i deras små tindrande ögon...ni kan gissa att dom blev glada av att hitta sina ägg med godis i.. På påskdagen var vi hemma och njöt och dona i trädgården...
på em. samlades vi några grannar och grillade tillsammans hos oss...såååå mysigt...vi satt ute tills klockan var åtta...
Men så fort solen går ner så blir det såååå kallt så då fick vi gå in...

Idag ska vi till svärmor och äta påsk mat och träffa andra delen av släkten...jätte trevligt...
Hoppas ni haft en bra påsk och njutit av solen och ledigheten..
Hade gott alla vänner där ute ..Ta väl hand om er..
Kramar Maria.

15 kommentarer:

Annas Vita Hjärtan sa...

Hej stumpan!

Härliga påsk! Så mysigt att få vara med nära och kära!

Jag har jobbat men också vart ute på loppisäventyr...fniss. Hittade massor med fina saker.

När ska vi ta en nya bloggträff?
Jag ska i väg på bloggträff med Lotten snart, har du anmält dig till det?

Ha det bäst vännen!

Vi ses!

Kram Anna

Synnøve. sa...

Hej på dig.
ser du njutit påsken du med.
Här var det lugnt och skönt. Det var bara maken och jag hemma.
God mat och bara mys. Det är så det ska vara.
Ha nu en fin dag.
Kram Synne.

Hannis sa...

Vilken mysig helg ni haft!
Det är ju faktiskt det bästa att få koppla av med nära och kära.

Ha en fin vecka//
Kram Hannis

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej gumman!

vilken härlig påsk ni haft. Jag älskar också att ha alla de min samlade omkring mig. Men i år blev det bara jag och mannen. Och igår kom äldsta dottern. Kände att jag inte orkade med så mycket folk nu med skadan, men vi hade det mysigt iallafall.

Och detta ljuvliga sol väder som lägger sig som bomull i själen. Underbart...

Kram Viveka

Kram Viveka

På Nannys trapp sa...

Heeej vänne en sköön men jobbig vecka på Öland har det varit kompisen har varit dålig så jag har fått göra allt själv 4promenader a 4km varje gång med 3hundar ocg ca 70vildkaniner och lika många harar o fasaner man går inte så stilla o lugnt då men sköönt ändå omstyling av huset god mat och så lite loppisar måste få till ngt så ni kan följa med ner ..kramar Ann-Marie

Millas hem sa...

Hejsan!

Låter som om ni haft en mysig påsk!
Vackra blommor!

Kram Camilla

Mia sa...

Så härlig påsk ni haft.
Vi har njutit av det vackra vädret och spedrat den mesta tiden i trädgården.
Kram Mia

Tina sa...

Hej Vännen...Vad mysigt ni verkar ha haft i påsk!!! Nu längtar man efter lite lugn och ro...:-) Vi får ta igen all tid sen i sommar...lova att du har tålamod och väntar på en Tina med mer tid..:-) Stora kramen

Marie sa...

Låter som ni har haft en härlig påskhelg! Här har vi också njutit av solen och umåtts med nära och kära, mysigt!

Kramar Marie

lottens vita och gröna sa...

hallå där! sätter dig på väntelistan, guuu så trist det låter men vi har bara tillåtelse från ulrik att ha 40! hoppas att vi ses!
hör av mig såklart till dig om det blir så!

varmkram lotten

Birgitta sa...

Hej! Hittade hit för första gången. Men jag kommer åter.
När jag såg dina mamelucker kom jag att tänka på när vi var på Vävmässan i Leksand i höstas och var och åt lunch på ett café. Och då blev det ett besök på toaletten där och där hängde dina memelucker och andra gamla underkläder. Verkligen ett mysigt ställe.
Ha en fortsatt skön helg.
Kram Birgitta

Vita små hjärtan sa...

Så fin blogg du har! Kram

Min Skattkammare sa...

Här kommer en varm och go vårkram farandes till dig! :o)
Hoppas att allt är bra därborta hos dig och att du njuter för fullt i det fina vädret!
Kramis Kicki

me and alice sa...

Ja tänk att det går att vara ute nu!!
Trevlig valborg!!
Kram Susanne

Sallys hus sa...

Hallå där!

Ville bara skicka en liten vårkram.
Katarina