torsdag 4 september 2008

Målning av möbler

God morgon på er!!

Jag är fortfarande hemma ........men det börjar bli bättre..skööönt..

Tänkte visa er lite före och efter bilder på lite målnings projekt jag har roat mig med i sommar..

Den här brickan hittade jag på loppis och tänkte att den blir perfekt att måla vit... Se här mina vänner så fin den blev..kanske ska skava till den lite mer vi får se...

var så god att ta en kopp.........






Bordet som stod under brickan är nästan klar ska bara skava till den lite och vaxa in den...

den hamnade i vårat uterum en stund tills det är dags att få komma in...



Jaaa kära vänner det var lite från mig idag.. Har målat köks möblerna men dom får ni se en annan dag!!


Var rädda om varandra!!

Kram Maria





12 kommentarer:

Lorei sa...

Vad fint det blev vitt!

Och vilket underbart porslin! där blev jag allt lite avis... ;)

Krya på dig!
// Linda

Änglahem sa...

Du är tillbaks! Vad kul! fast mindre kul att du blivit förkyld, det är ju aldrig kul inte!

Brickan blev ju helt annorlunda i vitt! Tänk, jag slutar aldrig förundras över vad vitfärg kan göra!

Bordet blev ju också så bra! Lagom stort, lättplacerat måste det vara.

Kram, Ulrika

Annas skattkammare sa...

Vad fint du målat! Både brickan och bordet blev jättefina, särskilt med vackra pynt. Gillar särskilt den lilla vattenkannan, vart har du köpt den? Kram /Anna

Tina sa...

Så fint det blev. Tänk vad härligt med vit färg!!! :-) Kram Tina

Helena Sjögren sa...

Oj vad du har målat och stått i . Jag ska ge mig på mitt gamla in oljade köks bord tänkte jag. Det ska bli vitt.

Skönt att du är piggar nu då ! Ha en goer helg ! Kram

Hannis sa...

Stackars dig som blivit förkyld!
Hoppas du snart mår bra igen.

Vilken fin servis på den ommålade fina brickan!
Vad använder du för vax?
Frågade på färgaffären efter vax men dom såg ut som fågelholkar..

Kan tänka mig att Formex blir stressigt när man är där som inköpare.
Jag behövde ju bara gå runt och njuta och få ideér=))

Kram Hannis

Synnøve. sa...

Brickan blev så fin. Du säger du ska vaxa bordet. Förlåt en okunnig, men vad innebär det?
Kram på dig.
Synne.

smultrongården sa...

Halloj!

Jag är hopplös - hinner verkligen aldrig nåt till nån!

Bortprioriterade tom Formex, hörde att ni inte tyckte att det var super duper så då lät jag bli.

Tog ju så grym tid m Danmark o där hittade jag ju en massa nytt så jag kände att jag fått det jag ville ha. Himla bra!

Idag kom mina Jul böcker, jisses vad trevligt!

Nej, måste dra, arbete väntar, som vanligt... Hälsa syrran & säg att jag är bedrövlig på att skriva!

Kram på er!

johanna sa...

Hej
Hopps allt är bra med dig... Det ska nog inte vara några problem , ska bara höra med vår kära fotograf=) Har du nån mail?
Kraaaam

johanna sa...

Hej jag är ju blind!!! Förlåt såg inte att du skrivit det.
Kraaaam

Annas Vita Hjärtan sa...

Hej gumman!

Skönt att du börjar bli bättre!
Vitt är ju bara så fantastiskt.

Såg dig i tidningen...och mig med...hihi

Kramis Anna

Hannis sa...

Tack för tipset!
Nu tänker jag knalla in på färgaffären med bestämdhet och en lapp med vaxnamnet på=))
Annars ringer jag*skrattar*

Ha en go helg min vän/Kram Hannis