onsdag 30 juli 2008

Semester lider mot sitt slut!!

Hej alla goa vänner!
Hoppas ni har haft en bra och skön semester....det har jag haft.. en lugn och skön lång vila..
det var vad jag behövde..
Tänkte visa lite saker som kommit i våra ägor .. min man har länge velat haft ett solur men letat på loppis och auktioner men inte hittat något..så började vi prata med en granne lite längre bort om solur då säger hon att vi har ett som vi ska kasta så ni kan ta det.. gissa om mannen blev glad.. så det blir ett litet projekt att fixa till.... Loppis fynd som jag håller på att måla ..snart klart

loppis fynd..som jag länge velat ha men inte fått tag på..men nu så är det mitt...


Vips så var det målat och klart....så nu står det i badrummet på tvättmaskinen...
och den fina tvålen som jag fått av Gabrielle Lilla trollbacken
den blev så fin på min tvålkopp...


jaa titta det är vår egen potatis som jag skördat i stora sylt hinkar sååå god......
det här är från tre hinkar..inte illa....


så avslutningsvis en bild från uterummet där vi satt och åt i går kväll..mysigt att få stänga in sig när myggen kommer...



Ja på måndag börjar jag att jobba då blir det till att komma i säng om kvällarna..svårt när man har vant sig att sitta uppe och mysa och njuta utav fina kvällarna ..men jag hoppas att sommaren inte tar slut fast man börjar jobba..fint väder kan det få vara i alla fall..
det är många som fortfarande har semester...
Kram till er alla
Från lilla Maja!!




24 kommentarer:

Tina sa...

Grattis till soluret...de är så fina och vilka fina fynd du har gjort... Vad duktig du är som sätter egen potatis, så gott! Jag är i full gång med att jobba..och pust..jag är så trött på kvällarna! Kram Tina

johanna sa...

Vilken mysig uterum ni har!!! Semestern går såå fort=(( Men ibland kan det vara lite skönt med vardag oxå..kraaaam

Hannis sa...

Yeas!Hon är tillbaka!
Skönt att du haft det bra på semestern!
Känns ju så mycket lättare att gå tillbaka till vardagen om man vilat ordentligt=))

Kan tänka mig att ni njuter av uterummet.
Fint blev det med tvättbrädan också.
Kanske ska måla min jag också...

Kram Hannis

Synnøve. sa...

Välkommen tillbaka till oss andra "dödliga" haha....
Visst är det skönt med semester, men det är faktiskt lika skönt att börja jobba igen.
Soluret är så häftigt. Har letat efter sammalunda hehe. Inte funnit. Tror du mäjligen grannen kan ha ett till?
Ditt uterum lägger jag beslag på. Här är det så mycket mygg, knott och broms på kvällarna så man blir galen.
Hoppas potisen smakade gott....
Kramen Synne.

Annas skattkammare sa...

Låter så gott med semester! Är allt lite avundsjuk. Vilka fina fynd du fått tag på och så härligt det ser ut i uterummet! Ta vara på dagarna nu.. Kram /Anna

Marie sa...

Här är en till som börjar jobba på måndag efter nästan två års föräldraledighet, blir nog bra bara man kommer in i nya rutiner!
Fina fynd, och vad kul att ni fick tag på ett solur!

Trevlig helg!
Kram Marie

Färjtorp sa...

Så fina saker du har fyndat. Gamla tvättbrädor är så fint. Och så kul med egen potatis, det är den bästa!!

Tur att man snabbt vänjer sig med vardagen igen trots allt =)

Kram JOhanna

Sallys hus sa...

Oj så mycket fint du hittat på loppis och vilket jätte mysigt uterum ni har!
Trist att börja jobba igen.....
Ha en bra vecka!
Kram kram

Cattis sa...

härligt med sommar. och trots att det är mycket kvar än så börjar man ju ana slutet... här öser det ner.

fast... det kan ju bli makalöst fin i augusti och september oxå.

Soluret är jättefint!
Ska det oxå bli vitt?

kramen
Cattis

Solsjö - Under en vind sa...

Å vad mycket fint!

Hoppas att jobbstarten gått bra! Jag jobbade in i mitten på juli så jag har en del kvar...det är skönt!

Kramar!

Vardagslycka sa...

Vilka fina fynd du har gjort! Och uterummet ser så mysigt ut!
Skönt att kunna sitta där nu när kvällarna blir mörkare och kallare.
Jag har inte hunnit in till er än, men det står med på min lilla lista. Kul att ha något att se fram mot!
Ha det så gott!
Kram, Carina

Millas hem sa...

Hej!
Sista bilden är ju hur fin som helst...som tagen ur en inredningstidning!!
Där hade jag gärna suttit och myst en stund!
Kram Camilla

Marie sa...

Hejsan!

Vi bor i villa. Från början bestod dock huset av två lägenheter så vi har gjort om i princip allt.
Man kan nog säga att vi bor centralt, vi bor på infartsvägen till våran pyttelilla stad. Tar nog ca 10 minuter att gå ner till centrum.

Tack för din jättegulliga kommentar, du är så snäll!

Ha en härlig helg!
Kram Marie

Ps. Låter mysigt att bo på en ö!

Tess på Tilda och Mamma sa...

Hej kul att du är tillbaka efter semester,grattis till dina loppis fynd.Vilket fint uterum du bjuder på.
Ha en fortsatt mysig helg.
Kramis Tess på tildaochmamma

Tess på Tilda och Mamma sa...

Hej Vännen självklart går det bra att länka till mig det är en ära hihi.
Ha en bra vecka.
Kramis Tess på tildaochmamma

Annika sa...

Sitter o letar runt efter "nya" bloggar o hittar din fina..... många vackra bilder.... kommer att komma tillbaka igen... Kram Annika

A home far away sa...

Härligt med nyskördad potatis, kan inte bli mycket bättre än så:_
Och utermet ni har går inte av för hackor det heller!

Ha en fin dag
//Gunilla

Min Skattkammare sa...

Hej där!
Vilket vackert uterum ni har, kan se att ni myser där!
Vips...så var tvättbrädan målad, och fint blev det också där i hörnan!
Må så gott, vännen!
Kramar Kicki

Tina sa...

Hej
Tänkte höra med dig om du möjligtvis är ute vid Änglaboden på Torsdag? Kram Tina

Hannis sa...

Kikar in för att säga Hej!
Hoppas allt är bra med dig och de dina.
Kram Hannis

Maricelle sa...

Maria, vilka fina saker du har! Du är också dig lik. Redan för 25 år sedan gillade du fina saker, du och din mamma, det minns jag så väl.

Lilla Trollbacken sa...

Hallå där gumman, dags för ett nytt inlägg va!!
Kika in hos mej, du har något att hämta där kompis!
Kram på dej!
GABrielle

Lilla Trollbacken sa...

Hallå där gumman, dags för ett nytt inlägg va!!
Kika in hos mej, du har något att hämta där kompis!
Kram på dej!
GABrielle

Tina sa...

Hej vännen! Ja, snart måste vi se till att träffas. PS. Du har något att hämta inne hos mig. Kram Tina