tisdag 10 juni 2008

I blommornas tid.........

Hej mina gulliga blogg vänner.....som ni ser så blir det allt mindre med med inlägg vädret gör ju sitt.. att man är på tomten och strosar och inte har lust att vara inne vid datorn..men jag kikar in då och då..så håll ut ..till hösten blir det annat...


Här ser ni min lilla Tiger som är två år..han har just i dagarna blivit Pappa till fyra söta små ungar tre i hans färg och en svart.. dom är såååå söta....visar bild på dom senare...


Litet fågel bad till vännerna i luften..tror inte dom törs ner och dricka..en liten Tiger på vakt...
Mina underbara Pioner..bredvid Rodedendro busken...luktar ljuvligt....
Liten plantering med en blomma som luktar lakrits..härligt....


Härliga Lavendel i zink hinken och vatten kannan.....


Trot eller ej...min vän Å skulle kasta denna garn vinda...NEJ du är tokig sa jag...vill du ha den undrade hon...vad trodde hon.....klart jag vill...passade perfekt på min altan med pelagoner på....





Visst blev det fint!!
Önskar er alla en skön och solig tid framöver ..blir lite glest med inlägg framöver.
Kramar till er alla!!

26 kommentarer:

Hannis sa...

Oj,vad härliga bilder du bjuder på!

Klart att man hellre vill vara ute nu.
Jag lämnar inte gärna min solstol just nu=))
Pysslandet inomhus hinns ju med när regn och rusk börjar igen =))

Kram Hannis

Ann-Catrin sa...

Underbara bilder... härligt att få en liten rundvandring!!
Nu har det blivit bra så mycket kyligare..
Vilken fin pappa-katt du har.. du bara måste visa ungarna sen!!

ha det gott kramar A-C

Solsjö - Under en vind sa...

Underbara bilder!!!!

Hoppas att du njuter av sköna dagar! Här har det plötsligt blivit blåsigt och kallare...lite lite regn har vi sett också, men det behövs mera!

Kram!

Gårdsromantik sa...

Vilken stilig liten pappa!

Så vackra blommor du visar - tappade lusten att plantera - här är vädret så kyligt!

Ser att de redan börjar rea plantor här så bara värmen kommer skall jag ge mig iväg och handla.

Kram Maud

Annas skattkammare sa...

Ja visst blir det mindre tid vid datorn när sommaren knackar på.. KOnstigt vore det väl annars! Underbara bilder du visar.. vilken söt katt-pappa.. Tänk att min första katt hette Tiger och var väldigt lik din, sen fick "han" kattungar! =) Det var visst en tjej.. =) Ha det gott! Kram /Anna

Magdalena sa...

hei på deg! ja Lavendel i Zink er så deilig...
peoner er også bra!
vekkert her i din blog!
kram, magny

Tina sa...

Hej. Tack för gratulationen...som du förstår så har det varit lite att stå i, men vi kanske kan ta en träff i mitten på juli...vi får höras närmare sen. Vilka fina bilder du visar! Ha det så bra. Kram Tina

Marie sa...

Härligt somriga bilder! Visst blir det mindre tid vid datorn nu på sommaren, men det tar vi igen till hösten, hihi.

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

Gry sa...

Kul att höra från dig igen ;-) Visst är det väl så att nu vill man göra annat än att sitta inne- fast jag gör det också! Det blir sena kvällar, men jag känner inget måste med bloggeriet. De dagar det är varmt och skönt blir det mindre datortid!

Ljuvliga bilder du bjuder på. Må så gott i sommar.

Kram Gry

Cattis sa...

härligt, härligt!

Klart man ska ta vara på sommaren och inte sitta inne för mycket. Tids nog blir det regniga dagar.
Fast... sommarregn är härligt :-)

Kram
Cattis

Lilla Trollbacken sa...

Hej vännen!
Uj vad jag är dålig på att blogga nu för tiden. Vad kul med ett nytt inlägg. Själv tar jag lite bloggsemester.
Härliga bilder du visar!
Kram
Gabrielle

Lilla Trollbacken sa...

Hej vännen!
Uj vad jag är dålig på att blogga nu för tiden. Vad kul med ett nytt inlägg. Själv tar jag lite bloggsemester.
Härliga bilder du visar!
Kram
Gabrielle

Synnøve. sa...

Gör inget att det blir sällan med dina inlägg, bara du kommer tillbaka ibland.
Hoppas att du har det bra mitt ute i sommaren.
Katten Tiger ser ut som han skulle kunna tänka sig en liten pippe eller två hehe....
Funderar på ett litet fågelbad, men vet inte rikitgt vart det ska stå.
Kramis vännen.
Synne :D

Solsjö - Under en vind sa...

Kikar inom igen för att önska dig en riktigt skön midsommarhelg! Kramar! ♥

LantlivsAnette sa...

Sååå fint du har det..och kissen där är ju så gullig också..
Jag vill önska dig en riktigt skön Midsommar helg !
Kram Anette

Ann-Catrin sa...

Kikar in till dig och tackar för hälsningen...
ha en underbar midsommar du med!
Stor kram Ann-Catrin

Gårdsromantik sa...

Önskar dig en härligt varm och solig midsommar!

Kram Maud

Grindelunda sa...

"Ramlade" in här via länk hos Gårdsromantik.
Kul att hälsa på hos dig. Återkommer gärna.

Ha en skön midsommar önskar Gunilla.

Peters Projekt sa...

Hallojsan!

Apropå Tiger och fåglar . . .

Vår lekstuga utrustades för två år sedan med en liten fågelholk, vilken lustigt nog befolkats av en fågelfamilj ända från början.

Vår söta Sessan, som ju också blivit förälder, tog nyligen sina första utesteg efter nedkomsten.

Häromdagen visade det sig, att de två fågelungarna i holken skulle ta sina första vinglande flygtag. Till min stora sorg och häpnad, lyckades en jaktsugen Sessan ta båda ungarna, som alltså på sin första flygdag blev två stjärnor på himlen. Jag blev riktigt ledsen, inte minst för de små fågelföräldrarnas skull, som ju slitit länge med mattransporter och annat.

Vi insåg för sent att fågelungarna var på väg att lämna holken - annars hade vi haft Sessan inomhus under den första flygperioden.

Det är ju så djurvärlden fungerar . . .

Ha en Glad Midsommar!

Peter :P

P.S. Sessans ungar finns givetvis på bild i bloggen ;)

Hannis sa...

Heeej!
Önskar dig en härlig midsommar fylld med små grodorna, god mat och skratt!

Kramen från Hannis

LantlivsAnette sa...

Ha en trevlig Midsommar !!
Vi firar med goda vänner idag..vi har gjort en matlista tillsammans så all atar med sig nåt, typ som knytis, det blir lättast så..
Jag jobbar idag till två..
Ha det så bra kRam Anette

Min Skattkammare sa...

Vill önska dig en riktigt härlig helg också! Hoppas vi får härligt väder (ej regn i alla fall)!!
Så vackert det blommar hos dig, jag har inte planterat allt ännu......suck, det är skam! De står i sina lådor, men i helgen får det bli av!
Massor av kramar till dig!
Kicki

Vardagslycka sa...

Tack för hälsningen inne hos mig!
Hoppas du har haft en härlig midsommarafton!
Vi firade den här hemma tillsammans med goda vänner och det var väldigt trevligt! Jag hade öppet på dagen och massor av kunder så jag kom inte hem förrän vid 18-tiden, men då var det mesta fixat och klart. Ikväll tar vi det bara lugnt, vi har grillat och nu tog jag mig lite bloggtid. Vi har ju även haft öppet idag med massor att göra.
Ha en fortsatt bra helg!
Kram, Carina

Färjtorp sa...

Härligt att få vara i trädgården, eller hur!!??
Den där garnvindan var bara så fin, tur att du fick den!

Ha det gott
Kram Johanna

Helena Sjögren sa...

Hallå hallå , längesen jag titta in hos dig. Tiden går och nu har barnen fått sommarlov så här är det fullt upp . Säger som du , lite glest kan det bli med innläggen, man måste ju passa på att njuta av sommaren ... Ha det så bra , kram Helena

Sallys hus sa...

Hallå där!
Jag håller helt med...man hinner inte sitta vid datorn alls så mycket som man skulle vilja!
Sommar o sol......
Vilka härliga bilder du visar och vad mysigt med kattungar!!
Vi hade 4 st för 2 år sedan...oj oj...så söta de var men hu vad de stälde till....ler...
Vilket fint pelargonbord du fick....
Ja vist är det kul det där.....det som en del slänger är rena skatten för andra.
Fniss....

ha en härlig vecka!
Kram Katarina