söndag 18 maj 2008

Äppelblom och målning!!

Hej alla goa vänner..vädret idag är så trist att man bara vill ligga kvar i sängen..
men det går ju inte..gick en sväng med kameran och tog lite kort på äppelträdet såå fint när det blommar.. Har fått ett gammalt fönster från en gullig vän i Dalarna..har tänk länge att det skulle målas men inte veta vart jag skulle ha det..men nu vet jag.....

Fick ett litet ryck ..jag har länge tittat på mitt lilla bord mellan sofforna att det skulle vara fint som vitt..det var svart..så vips tog jag fram målafärgsburken och penseln och tadada så var det klart..lätt som en plätt hihi..höll på att glömma att ta före och efter bilder det är viktigt... ellerhur...





Har nu ställt bordet på plats... det blev jätte bra....

Jaa nu ser ni nu har fönstret kommit till sin rätt..har hängt upp lite saker får se om jag ändrar lite sen måste känna mig för ..Madonnan får stå där och njuta i sin glasklocka..
Jaja väggen ska bli vit här bakom..lugn..




Ha en trevlig fortsättning på helgen! Lova att vara rädda om varandra!!
(Tack alla ni som svarar och skriver gulliga kommentarer vad vore bloggen utan er..ni är bäst..)

35 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Vilket fint arrangemang det blev!

Kram Maud

Mjuka sa...

Hej
Det blev ju hur fint som helst!! Älskar sådana gamla fönster
kramar Malin

me and alice sa...

Älskar också gamla fönster. Blev hur fint som helst!
kram Susanne

sextiofemman sa...

Jätte fint Maria!!!!

Kram Bibbi

Tess på Tilda och Mamma sa...

Hej vännen!
Vilket underbart fönster du har kommit över,har länge letat ett liknande för att sätta in i väggen mellan kök och vardagsrummet.Har nu lykas hitta ett men något större så vi får väl se om det passar.Själv har jag fixat lekstugan under helgen när det var dåligt väder snö,regn och blåst.kika in så får du se.
Ha en bra vecka.
Kramis Tess

Gårdsromantik sa...

Klicka bara på bokens titel i testen så kommer du till en webbsida sär du kan beställa den - billigaste stället jag kunde hitta!

Är du sugen på att tävla så kika in hos mig. Jag firar 10000 besökare snart och lottar då ut lite inredningting bland er som lämnar kommentarer.

Kram Maud

Hannis sa...

Men bordet och fönstret blev ju superfint!
Gamla fönster är så fina och man kan göra så mycket med dom.
Har du spännt tyg bakom eller är det en skiva?

Ha en mysvecka/Kram Hannis

Solsjö - Under en vind sa...

Ljuvliga äppelblom!!

Så fint fönster och bordet blev med lite vitt på sig!

Ha det gott, kram!

Marie sa...

Gamla fönster är så vackra! Jättefint arrangerat!

Ha en härlig vecka!
Kram Marie

Unknown sa...

Oh så fint det blev!! =) Va duktig du är...Du kan gärna komma hit och hjälpa mig med att måla...här står det stilla på den fronten!! Ha en underbar vecka vännen! kramar Malin

Vardagslycka sa...

Vad fint det blev med fönstret! Och så lite trolleri med penseln och bordet blev hur snyggt som helst!
Ha en skön vecka! Vi får hoppas värmen snart är tillbaka!
Kram, Carina

White Season sa...

Jätte fint som vitt, tänk att vitt alltid gör sig. Fint dekorerat ser jätte härligt ut. Kram Malin

Solsjö - Under en vind sa...

Ja du namnet på blomman.....skriver som man säger...million bell eller bells....vet ock inte om det är det rätta! De fanns iallafall i flera färger, i år var första gången jag lyckade sfå fatt i vita..
Ha dte gott, kram!

Annas skattkammare sa...

Blev jättefint med bordet vitt och det vackra gamla fönstret! Kram /Anna

Vardagslycka sa...

Vad kul om ni tittar förbi och hälsar på! Nu i maj har vi öppet lörd och sönd 12 - 16, och from juni dagligen 12 - 16 ( vi följer slottets tider ). Men jag har även öppet andra tider efter ök.
Jag vill ju gärna finnas på plats och träffa er om ni dyker upp så hör gärna av er nån dag innan. Våra tonårstjejer jobbar ibland och det vore ju synd om jag missar er!
Jag ska försöka ta mig en tur till er butik, kanske kan passa nån vardag om ni har öppet? Hur jobbar du?
Ha det gptt!
Kram, Carina

Vardagslycka sa...

Gott ska det förstås vara! Ibland går det lite för fort...
Hej så länge!

Cattis sa...

tjusigt!

visst är äppelträd vackert :-)

Vädret är onekligen en aning nyckfullt...
Det är nästan så mössan åkt fram igen. Fast grönt och lummigt har det ju blivit.
Det är trevligt!

Ha det gott
Kram
Cattis

Synnøve. sa...

Så fint det blev. Tänk om skulle måla lite själv....
Kram Synne :D

LantlivsAnette sa...

Åhh vad fint det blev..vilket gulligt litet bord...
Jahaa du, du har också gula väggar som ska målas över..jag har mååånga såna..tro mig,jag laddar för att orka måla allt...
Ha det så bra Kram Anette

Tina sa...

De blev jätte fina!!! Visst är det härligt med lite förändring åt det vita hållet...:-) Visst får du köpa en tavla av mig. Jag börjar tillverka en, jag kommer jätte gärna förbi dig i butiken. Har aldrig varit förbi hos er. Självklart är du också välkommen hem till mig. Kram Tina

Tina sa...

Hej...jag är i Hallsberg i helgen, men hur ser det ut nästa vecka? eller nästa helg? Kram Tina

Graadskan sa...

Så fint bordet blev! Tänk vad lite vit färg kan göra... Skoj!
Din blogg är ny för mig - trevligt!! Jag återkommer!
Kram Camilla

Gry sa...

Det är så kul när allt plötsligt bara ramlar på plats, eller hur? Ibland kan det gå lång tid, men det brukar lösa sig till slut! Tror det är bra att inte alltid skynda på, utan vänta in den där känslan att "Där, just sådär ska det va".

Må så gott! Kram Gry

Helena Sjögren sa...

Ja du kan greja du... Fönstret passade ju jätte bra där på bordet..

Ha det gott

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hello...så klart jag skickar en inbjudan!!!

mamma-millan@live.se

så vackert du gjort!1 trevlig helg!!!!

<3MASSOR AV KRAMAR MILLAN<3

Tina sa...

Hej Maria
Jag jobbar själv lite hemifrån den här veckan till 12 på förmiddagarna, sen måste jag bege mig till kontoret och är där fram till 17,30. Ska jag komma förbi dig i Barkarö kanske ngn förmiddag? Det är gamla byggnaden eller? Kram Tina

Hem och Lycka sa...

Det där blev ju jättefint! Kul med gamla fönster.. kram!

Tina sa...

Hej Maria
Vad trevligt det var att träffas! Sen blev jag så glad att både Ann och "Ludde" var där också!
Vi får se till att träffas efter vår Danmarks resa! Kram Tina

Min Skattkammare sa...

Jättefint blev det ju!
Och vad vackert det är med äppelblom.....! Suck, men de tar så fort slut.
Vilket väder.....vilken värme!!
Jippie!
Önskar dig en riktigt skön helg!
Kramar Kicki

Hannis sa...

Kikar in för att önska en fin fortsatt helg!
Hoppas du njuter av väder och trädgård//Kram Hannis

Helena Sjögren sa...

Hej på dig , nu var det längesen. Tittar in å säger hej hej , saknar dig hoppas allt är bra. Antar att du gör som de flesta av oss, njuter av vackert väder och har det bra !
Kram Helena

Tina sa...

Hej Maria
Tyvärr blev det inge Danmark för oss i helgen, S har blivit sjuk. Så vi skjuter fram det ett tag. Kram Tina

Ann-Catrin sa...

bar jag som kikar in här.. jst nu är bloggtiden minimal.. som hos alla andra nu när vädret är så här ljuvligt!!!

Så vackert fönster.. underbart arangemang!

KRAAM A-C

Mjuka sa...

Så mysigt det är!! Och du grattis till att bli veckans blogg!!! Måste vara underbart
kramar Malin

sextiofemman sa...

Halloj Maria!

Jag har glömt att säga Grattis till veckans blogg.jätte kul!!!

ses i morrn.
kram Bibbi