torsdag 8 maj 2008

Olivträd och pelagoner....

Hej alla mina vänner..har tillbringat mycket tid åt att fixa i trädgården..alla pelagoner som ska upp fixas till det tar lite tid..
Men även olivträdet har fått komma ut..i en ny kruka.. som jag fick av
Gabrielle Lilla trollbacken tack min gulliga vän..visst blev det fint..

Här ser ni mina pellisar..



ska byta jord och några ska få nya krukor..


en del är riktigt sköra och tunna..men dom växer tillsig..





Här ser ni en del tillsamman i uterummet..riktigt mysigt..

Vilken dag det har varit idag..i morgon ska det bli varmare..helt otroligt..

Ha en skön dag i solen..njut och koppla av!!

Soliga kramar till er från lilla mej!!

27 kommentarer:

Annas skattkammare sa...

Så fint med pelargoner tycker jag! Och olivträd är ju så fint.. "vill ha".. Har samma kruka i zink, tycker den är väldigt fin.

Ja visst är det underbart med detta väder! Rena sommarvärmen! Jag har sprungit vårruset ikväll i vårsolen! =) Trevlig helg! Kram /Anna

lottens vita och gröna sa...

oh vilket härligt bestyr med pellisar och olvträd!

visst är det underbart med värmen
ENERGIN KOMMER VERKLIGEN MED LJUSET!

varmkram lotten

Solsjö - Under en vind sa...

Vackra bilder!! DEt är så härligt nu med allt det gröna som ploppar upp!
Ha en underbar helg i solen! Kram!

Synnøve. sa...

Pelargoner hör hemma hos oss. Den är vacker. Visst har vi det bra nu när våren/sommarn kommit.
Kram Synne :D

Lilla Trollbacken sa...

Godmorgon på dej!
Visst är de goa när dom spelar. Ibland skulle öronproppar behövas haha!
Vad fint olivträdet blev i hinken!
Så många pelagoner du har. Måste köpa mina jag! Är inge bra på att spara!
Vi hörs om måndagspromisen!
Kram
Gabrielle

Peters Projekt sa...

Hallojsan Mammeluck-Maja!

Jag sitter här och ler lite - förstår att Pelargoner är riktigt stort på många håll; även här hemma. Man kan visst väldigt lätt korsa (eller vad det heter) för att skapa nya sorter. Orsaken till att jag ler är att jag personligen tycker att Pelargoner ser så oansenliga ut - färgglada är dom förvisso men med spretiga grenar och ofta en lite torr look.

Kan inte hjälpa det . . . ;)

Olivträd däremot gillar jag skarpt! Förstår att dom vill ha det ganska fuktigt i sin miljö. I svågerns uterum har man en luftfuktare, som gav helt perfekta olivträd i vintras.

Såg att du tittat in och kollat på kissemissarna. Ja, visst är dom bedårande! För övrigt tänker vi inte behålla dom hemma efter 12 veckor - möjligen en av dom. Avsikten är att veterinärbesikta, vaccinera och avmaska och sedan sälja till självkostnadspris. Nå´n sa´att det kan vi bara glömma - ingen betalar för katter utan stamtavla. Själv tycker jag att en kattunge inte bara kan/skall kastas iväg till första bästa utan den måste få en värdig omvårdnad och hanteras som vilken raskatt som helst. Inte sant?

Hälsa Tigern från oss!

Ha nu en riktigt härlig helg med dina Pelargoner ;)

Peter

Hagbacken sa...

Tack för din kommentar...visst är det härligt då det börjar växa alla plantor!

Ha en fortsatt skön helg i solen!!

Kraam Linda

Min Skattkammare sa...

Hej vännen!
Är det nåt folk i farten? Här har de nog tagit helg redan, några hade jag förut men jag vet att den här tiden är lugn innan semestern tar fart. Har ni café också?
Hoppas dina små liv i krukorna får fart, vad pysslig du är!
Önskar dig en härlig helg!
Kram Kicki

Synnøve. sa...

Im back...
Kramis :D

Gårdsromantik sa...

Så härligt det kommer att bli när de sätter igång att blomma!

Kram Maud

Gry sa...

Vilken söt kruka! Älskar zink, i allting egentligen. Krukor, lyktor, baljor, fat mm...

Härligt med pellisar, jag har en mårbacka som ser lite ledsen ut, tyvärr- men jag hoppas den ska piggna till snart.

Må så gott! Kram Gry

Hannis sa...

Vad fint det blev med olivträdet!
Dom är såå fina!
Har skaffat mig ett men är lite osäker på hur man ska sköta dom.
Och det finns ju en uppsjö av skötselråd så jag blir mest förvirrad=))

"Pellisar" kan man aldrig få för många av.
Vackra blommor.

Ha en bra vecka/Kram Hannis

Henrikohelen sa...

Det borde vara sommar året runt... Olivträd är verkligen fina!
Ha en underbar vecka!
Kram
Helen

Helena Sjögren sa...

Hallå där. Ja lite pyssel är det allt med blommor , men också en avkoppling att gå där och peta lite, plantera om och vattna. En härlig stund för själen .....
Underbart att se allt växa å gro.

Ha det gott min vän . Kram Helena

Solsjö - Under en vind sa...

Hej! Hoppas att du haft en mysig helg! jag hade gärna besökt din butik då vi var i trakterna, men vi hann helt enkelt inte med mer än vad vi gjorde! Lämnade Stockholm vid 10 och var hemma här vid 21 på kvällen....på jag hoppas innerligt att det blir fler tillfällen! Anna pratade om en bloggträff fram i höst!
Ha det gott, kram!

Marie sa...

Både olivträd och pelargoner är helt underbara! Härliga bilder!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Annas Vita Hjärtan sa...

Hejsan vännen!

JA så TYPISKT att jag inte var där!!!
Men jag ska ta mig en tur ut till er, när är du där?
Är så himla nyfiken på er butik. Tänk att jag aldrig har vart hos er, helt otroligt. Men det är ju så mycket hela tiden och tiden räcker inte till. Det enda stället jag har åkt till förutom bloggträffen är nog Plantagen. Visst är det tråkigt? Men nu SKA jag ut till er.

Jag vill även åka runt lite till de andra butikerna i närheten. Ska vi dra i hop ett gäng (fler har redan visat intresse). Bara sätta oss i bilen och ta en liten sväng? Skulle nog vara roligt för dem som har butikerna om vi kom en hel karavan med bilar...hihi
Då kan vi kolla läget inför bloggträffen ju!

Vad fint du har det, fina blommor! Jag måste också börja fixa lite...snart!

Ha det bäst!
Kram Anna

Evas Paradis sa...

De växer ju på sig bra dina övervintrade pelargoner.
Ja visst är det mycket arbete med omplanteringar och beskärningar, men det är det ju värt sen när blommorna kommer :-)
Kram Eva

me and alice sa...

Vad fint ditt olivträd är. Pelargonerna kommer trivas alldeles förträffligt i ert uterum. Där skulle även jag trivas nu när det blivit kyligare igen!
kram Susanne

Ann-Catrin sa...

Oh vad vackert ditt olivräd.. tänk att de ska vara så svåra bara.. vet inte hur många jag haft som dött!!
underbara bilder och arrangemang!
kraam A-C

Mjuka sa...

Så fint, man blir så glad!
kramar Malin

Sallys hus sa...

hej!

Så härligt att ha lyckats övervintra pelargoner!!
Jag får nog ta mig i kragen o försöka!!
Ser så mysigt o fint ut!

Ha en härlig helg!
Kram katarina

Frida sa...

Vilken fin kruka till olivträdet! Så fint det blev med alla pellargoner!
Trevlig helg!
Kram Frida

Sallys hus sa...

Hallå igen!!!
ja visst är den snygg!!
den svarta är också lika snygg kan jag lova...kostar 799kr.
Om du ger mig din mailadress så kommer en inbjudan till dig!
Kram Katarina

My Lovely Home sa...

Villket skitväder! blir deprimerad för mindre! ja vad hittas på på tidö idag då?

Lilla Trollbacken sa...

Hallå där tjejen!
Rabarberkaksrecptet ligger ute hos mej nu!
Va bra att maten smakade bra!
Vi hörs
Kram'
Gabrielle

sextiofemman sa...

Halloj Maria!

Jättefint med olivträdet i krukan.Härligt du har det där i det inglasade.Säkert varmare där, en ute i dag.Brrr.

Jag har aldrig ägt ett olivträd.Kanske dags att skaffa ett.

Ses i morrn!!
Kram Bibbi