söndag 27 april 2008

Blommornas tid.....

Hej alla goa vänner...
Vilket otroligt vackert väder vi har haft...det är så kul att få plantera blommor och påta i trädgården så ni förstår varför jag inte varit aktiv på blogg sidan...
det kommer att bli lite mindre av bloggandet nu när det är så härligt att vara ute...
hoppas ni förstår...Men jag glömmer inte bort er.....


Här vill jag presentera våran katt Tiger..(Peter så här ser vår gulliga katt ut)Han är två år och fått smak på flick katterna runt omkring..så ca..04.00 mjauar han som en hel orkester så då får lilla matte gå upp och släppa ut honom..men vad gör man inte för en sådan goooing...



Här ser ni övervintringarnas drottning....Fru Mårbacka..
jag har 14st olika pelagoner som har överlevt vintern...Jätte kul....


Här är mitt planterings bor på altanen.....satt ut lite kryddor jag köpt (Timjan och Basilika)



Har blivit utmanad av Lilla trollbacken på mitt senaste/bästa/sämsta inköp
funderar lite så återkommer jag om det....
Ha en underbar vecka!! Kramar till er alla från lilla Maja


31 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Jaha!
så ni skall inte beröva honom hans manlighet?
Då blir det mycket råmande framöver.
Men kattfröknarna är nog nöjda över en sån viril charmör.

Kram Maud

lottens vita och gröna sa...

hallå lilla maja! oh vad tjusig liten kisseman, vi har en liten tjejkatt som heter findus, och utanför oss sitter typ alla killkissar och har orkester vääääääääääldigt tidigt.

ha det så gott varmkram lotten

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Vilken söt tiger du har!!!;)

ser ju snäll ut!!!

Kram Millan!!
Ha en trevlig Vecka!!

me and alice sa...

Tjingeling!
Jasså ni ska till Nusnäs! Vad trevligt! Tyvärr är det säkert 10 mil från där vi bor...

Åh, vad fin er Tiger är. Har alltid önskat mig en katt. Tyvärr upptäckte vi att sonen är allergisk när vi skaffade Evert. Så han fick flytta ut...Och någon katt blir det tyvärr inte. Förstår om alla katt flickor är förtjusta i en sån snygging som Tiger.*fniss*

Hellen sa...

Hej!
Visst är det härligt att vara ute nu när det äntligen är varmt och det börjar hända saker i trädgården. Jag kikar inte heller på andra bloggar lika mycket som jag gjorde i vintras.
Vilken härlig Tiger du har, det måste vara kärlek det när man släpper ut katten klockan 4.00. :)

Ha det så gott!
Kram Helen

Peters Projekt sa...

Hej Maja!

Vad glad jag blev över din hälsning å ännu gladare av din "lilla blink" till mig i ditt eget inlägg!

Tiger ser riktigt häftig ut, lite lurig faktisk ;)

Tänk vad glad jag är över att Sessan fått ungar och dessutom valt att föda dom hemma istället för i skogen. Hon är fantastiskt duktig! Hörde av en att inte alla katter, som är så unga, kan ta hand om sina ungar.

Kan tänka mig att Tiger är ganska uppspelt nu under våren. Vill man sova kl. 4 på morgonen, är det bara att släppa ut grabben (eller i vårt fall tjejen).

Ha det så bra! / Peter

LantlivsAnette sa...

Gomorron vännen..jaa..du, nu drar det igång, livet för oss över 40..hii..hii..
Nääee..inte trodde jag att du var äldre än mig..där ser man, jag trodde faktiskt att jag var äldst i blogg världen, nästan i alla fall, det är så många som har småbarn och är i trettio års åldern..dom kan behöva få veta att nu börjar livet...
Sååå himla fint du har det ute, jag längtar tills jag också kan börja påta i trädgården, det dröjer ett litet tag till för vi har snö ännu !!
Vad roligt att dina pelargoner har klarat sig..vilken lycka...
Kram Anette

Annas Vita Hjärtan sa...

Hejsan!

vad roligt att du tittade in till mig. Vi hade verkligen super trevligt i går.
Det passade verkligen bra att du tittade in till mig för jag skulle vilja ha tag på dig.
Det gäller en bloggträff här i Västerås. De flesta av tjejerna ville komma hit till Västerås på träff och jag tänkte bjuda in dem + andra bloggare som vill komma till en träff. Då tänkte jag att vi skulle ta några butiker här i Västerås bla. Änglaboden och kanske även göra Stockholm.
Är ni intresserade så hör av dig!

ha det så gott!
Kram Anna

Hannis sa...

Härligt med trädgårdsliv!
Det är bara att passa på och njuta!

Vilken fining till katt!
Min hane har också börjat gasta.
Låter som en siren mest hela tiden=))

Kram Hannis

smultrongården sa...

Halloj!
Jag har ringt dig (trodde jag - det kanske var till killen som best. boken kom jag på...
Tänkte bjuda dig alla dina systrar o mammor o allt du har på en vip kväll jag hastigt o lustigt kom på att jag ska ha i morron. Ska rea på kläder, skor o smycken på on, to o lö o tänkte bjuda såna som jag har tel till kvällen innan. Men ni bor ju en bit ifrån..

Men, men kommer ni på att ni har tid i morron (tisd) kväll så: VÄLKOMNA ska ni vara.
Jag bjuder på lite smaskigheter o lite rea.

Kram på dig!

Eva

Min Skattkammare sa...

Javisst är det helt underbart nu......berusande härligt!! Nej, inte vill man sitta vid bloggen när solen skiner och termometern visar + 20 grader!!!
Tänk att du lyckats övervintra så många pelargoner, vad roligt!
Nu ska jag ut på min morgonrunda, jag går i skogen och fyller på själen till fågelsången!!
Ha det så gott lilla vän!
Kram Kicki

Vardagslycka sa...

Hej! Och tack för titten inne hos mig! Vad kul för nu hittade jag in på din fina sida och jag passade på att snabbkika in i er nätbutik också. Men jag ska titta lite noggrannare nån kväll när jag sitter här vid datorn, nu tog jag mig bara några minuters bloggtid. Har ni butik tillsammans? Vore jättekul att göra ett besök hos er nån dag och har ni vägarna förbi Strömsholm är ni hjärtligt välkomna!
Vilken gullig katt du har!
Nu ska jag slita mig från datorn, snart kommer det hem ett gäng vrålhungriga från skola och jobb!
Ha det gott och ha en mysig valborg!
Kram, Carina

Unknown sa...

Ja vi hade en jätte härlig helg! =)Skulle va kul om det anordnades i Västerås oxå..då kommer jag som ett skott hi-hi...Ni verkar ha mängder med mysiga butiker... Så söt kisse du har=) Jag har oxå en, ser ut som en liten röd tiger..=) Ha en underbar dag vännen! kramar Malin

Solsjö - Under en vind sa...

Vad mysigt planteringsbord du har med vackra pellisar! Stilig kissemiss! Våran är ute hela nätterna så vi slipper bli väckta...hi hi...

Önskar dig en mysig valborgsmässohelg! kram!

Vardagslycka sa...

Hej igen! Nu är jag tillbaks vid datorn, har jag blivit bloggberoende tro? Jag kom på att förut fanns det en butik vid Hälla-området som hette Änglaboden, tror jag. Var det ni? I alla fall så var jag in där ett par gånger, jättemysig butik med massor av fint. Men så var den borta en dag.
Den gräddvita emaljbaljan med vita pellisar i som jag har med i mitt senaste inlägg köpte jag faktiskt där för nåt år sen.
Såg att ni planerade för en bloggträff här i närheten, det vore jättekul! Jag kan gärna vara med och hjälpa till om det behövs.
Ha det fortsatt bra!
Kram, Carina

Evas Paradis sa...

Ja nu är det bråda tider ... och bloggandet får komma lite i andra hand för mig med!
Kul att pelargonerna överlevt vintern!
Kram Eva

Tina sa...

Javisst är det härligt med vädret som har äntligen kommit...:-) Jag var själv ute och planterade lite på kvällskvisten...Vita klematis och murgröna som ska få klättra i 3 st gamla rostiga kuddställningar från Miljögården..:-) Ja, du må tro vi hade trevligt på bloggträffen...hel mysigt...vi får ta en funderare och planera något här i trakten...Det finns ju massor att shoppa här också...Kram Tina

Hagbacken sa...

Sicken charmör, förstår att han blir uppvaktad!!

Önskar vi oxå kunde ha katt, men har allergisk son så vi får nöja oss med kaniner. Titta in på min sida får du se ljuvliga ungar....

Trevlig Valborg!

Ps. Tror vi alla blir att blogga mindre nu i detta fantastiska vårväder. Ds

Annas Vita Hjärtan sa...

Hej vännen!

Vad kul!
Här har du min mailadress så kan vi hålla kontakten. Det blir jätte bra tror jag då kan man kanske börja på Åsby, Strömsholm, Västerås, Irsta exempelvis. De som vill sova kvar kan vi ju ta med till Stockholm dagen efter. Men det där får vi planera vidare via mail och telefon kontakt...hihi
Ha en Jätte trevlig valborg!
Kram Anna

Annas Vita Hjärtan sa...

Hihi glömde visst!

anna.t.hagman@telia.com

Hem och Lycka sa...

Vilken söt tjejtjusare du har ;-) Fint du har gjort det på terassen, inbjudande! kram

Synnøve. sa...

Härlig kisse. Han ser lite full i sjutton ut tycker jag.
Du den där Mårbacka pelargonen, kan man köpa den någonstans? Det är ju den desidert vackraste av pelargoner....
Hoppas oavsett att din dag blir fin.
Kram Synne :D

Lilla Trollbacken sa...

Hej stumpan!
Så fint du har på ditt planteringsbord, sånt skulle jag oxå vilja ha!
Hoppas du haft en skön valborg1
Kram
Gabrielle

Living by Milla sa...

Oj, vad många övervintrade pellisar du har, kul ! Mårbacka är en stor favorit, jag lyckades övervintra 4 av 5 och är rätt stolt ! ;)

Fin Tiger ni har !

Ha en härlig helg !
kram
Camilla

Henrikohelen sa...

Vilken söt tiger du har!
Ha en trevlig vecka!
Kram
Helen

Sallys hus sa...

Oj...14 st som övervintrat..va duktig du är!!!
Vilken fin kattkille ni har....ja när de sätter i gång och ylar kan man ju bli tokig!
Om jag får din mailadress så kommer en inbjudan till dig.
Kram Katarina

Marie sa...

Vad fint du har det på ditt planteringsbord! Visst är Mårbacka ljuvliga, min favoritpelargon!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Gry sa...

En riktig sötnos, den där tiger ;-)

Förstår mycket väl att det blir mindre bloggande framöver. Så blir det säkert för mig med. Måste passa på att vara ute mycket när vädret tillåter det.

Ska ni inte kastrera katten, så ni slipper morgonorkestern? Vi kastrerade vår hund och han blev så mycket lugnare. Tycker inte det är fel, faktiskt. Men det är ju olika uppfattningar om det där. Jag är säker på att han mår bra av det ;-)

Ha det så gott och sköt om dig! Kram Gry

sextiofemman sa...

Vad duktig du har varit o övervintrat dina pelargoner.Jag har inget bra ställe o ha mina på, så det brukar inte bli av.

Visst är det skönt med planteringsbord, jag har nyligen köpt ett också.
ses i morrn!
kram Bibbi

Hannis sa...

Hej igen=))
Hoppas allt är bra med dig/er.
Kikar in och kolar men förmodar att du lever trädgårdsliv just nu=))

Hoppas du har sol och att det växer så det knakar i din trädgård.

Kram Hannis

Anna sa...

Hej och tack för titten inne hos mig:)

Vilken snygg Tiger ni har! Vi har också en katt men han är dock kastrerad. Likväl vill han ut i tid och otid, även på natten - men vad gör man som sagt inte för de små liven:)

Så fint du har på planteringsbordet! Får man fråga var du köpt det? Såg att Rusta har liknande samt även Coop som jag funderar på att köpa...

Givetvis får du länka mig:) Jag länkar gärna till dig också för det är som du säger mycket man missar om man inte har lagt upp länken...

Kram
:)Anna