måndag 14 april 2008

Världens bästa vän!!!

Vänner växer inte på träd...jag har världens bästa vän.. en som man kan anförtro sig åt när livet känns trist och svårt och när man behöver någon som bara lyssnar så finns hon där hos mig..
jag vet att vi delger varandra om det som känns tufft och även det som känns roligt .
vi delger varandra idéer och tips..tänker väldigt lika....
.jaa en vän som man kan skratta och gråta med ..
vad vore .livet utan sann vänskap..Tack för att du finns!!

Måste bara visa vad jag fick idag utav Gabrielle Lilla trollbacken UTAN anledning...vacker ljuspåse och ett jätte vackert kort..Jag blev så glad ...Tack världens bästa vän!!

Visar en bild på mitt charmiga skåp i köket (obs!! väggen ska bli vit) ...
hihi..snart ska jag dansa runt med målar penseln...


Till sist vill jag avsluta med en vacker bild på en söt blomster flicka..varsågod en blomma till dig.....
Ha en trevlig vecka alla mina goa blogg vänner!!
Kram Maria



49 kommentarer:

Tina sa...

Javisst är det fruktansvärt det som har hänt Engla...
Det var ett tag sen jag köpte ny kamera, men jag kommer inte överens med den riktigt...inte den gamla heller för den delen...det är nog jag som inte har de där ögonen...:-) Ha en trevlig måndagskväll. Kram Tina

Tina sa...

Nu glömde jag...vad snäll hon är som ger dig så fina saker!!! och vilka fina bilder du visar...kan tänka mig när du dansar omkring med penseln snart... :-)

Gårdsromantik sa...

Jag vänner är fantastiska!

Har tänkt sedan jag börjat blogga att det är en fantastisk möjlighet! Alla kan vara med i en gemenskap utan att bli bedömda för utifrån sina yttre förutsättningar eller förbisedda för att de kanske är blyga mm mm.
Man lär känna underbara inspirerande personer som man kanske aldrig annars upptäckt!

Oj vad högtravande och seriös jag blev då:-)

Kram Maud

Änglahem sa...

Vad fina saker du fick av Gabrielle!! Himla gulligt! Det är ju dom roligaste presenterna, dom som dyker upp oväntat!

Gillar ditt skåp! och hur kan man låta så glad åt att dansa runt med målarpenseln?! Lyckos dig som känner sådan glädje över det, själv tror jag att jag spyr om jag ser en målarpensel inom det närmsta!! Är liiite trött på att måla just nu, men det vänder ju igen...helt plötsligt slår någon ny ide till...och då är det bara fram med penseln igen!

Tack för blomman!! vad rart av dig!

Kramar/Ulrika

Lilla Trollbacken sa...

Tack snälla Maria för dina ord, det är så jag rodnar. "Dina känslor är besvarade". Det är tur att man har någon att prata med!!
Väggen kommer att bli så bra så när det blir vit!
Från bäst bästigaste vännen!
Gabrielle

sextiofemman sa...

Visst är det härligt att känna den vänskapen....nått man ska vara rädd om.Men det vet jag att du är Maria :)
Sååå gulligt väggskåp du visar.
Och tack för blomman.
Jag har lagt fram mallarna...

Ses i morrn.
Kram Bibbi

Kamomilla sa...

Hej!
Tack för besöket hos mig! Jag har nog tittat in här någon gång nu och då, bara inte lämnat några tassavtryck..
Fin blogg har du!
Kamomilla

lottens vita och gröna sa...

halloj, vad underbart med en sån vänskap, en sån man kan både ha roligt och tråkigt med, det är sann vänskap det! kram lotten

Stina sa...

Jadu, riktiga vänner finns det inte många av. Men har man en, då är man glad. Kramis

MormorRuthsAnn sa...

Vilken underbar vän! Ja sådana vänner växter inte på träd. Ju äldre man blir ju viktigare är de.

Men vilken underbar present du fick! Vad gulligt bara sådär.

Ja, du får ta fram bilderna och visa mannen...:) Det kommer givetvis bilder snart när vi har ställt tillbaka alla möblerna...vi skall vänta hela denna veckan faktiskt, det härdar på ca 1 vecka. Jag är såå lycklig att vi har kommit igång och börjat måla golv, har längtat länge...vi skall faktiskt måla hela nedervåningens golv, kan nästan inte vänta!!! Tjata smart säger jag bara!, Peter tycker det vita blir snyggare och snyggare :)

Kramkram!
Ann

Marie sa...

Vilken underbar vän du har och vad roligt att få presenter så där oväntat. Jättefina saker!
Ditt skåp är jättegulligt och tack för blomman!

Ha en bra tisdag!
Kram Marie

LantlivsAnette sa...

Jaa.vänner ska man vara rädd om..vattna och vårda...
Vilka fina saker du fått..och vilket fint skåp du har...du är som jag..väggar o allt ska målas nu...överallt..hii..hii..
Jag satt och tänkte på min glasveranda här en dag..där är det ljusgula väggar...det får vara så,tänkte jag,men ju mer jag tänker på det så vill jag ha vitt där inne...en vit och ljus veranda..rackarns,nu fick jag mera målar jobb...
Ha det så bra Kram Anette

Henrikohelen sa...

Tack för ditt besök till min blogg! Det finns verkligen många bra bloggar, lägger till din i min blogglista.
Ha en bra dag!
Kram
Helen

Helena Sjögren sa...

Goda vänner växer int epå trän... Man får se tilla att vårda dem..
Så gott att hea dem.
Kram på dig / Helena

Randi sa...

Gode venner skal man ta godt vare på. Flott gave og nydelige hylle..veggen ser jeg ikke på..hehehe.

Ha en flott dag

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Så härligt med riktiga vänner...fina saker du fått, så söt bild!!

~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan

My Lovely Things sa...

verkligen ett fin fint skåp...

kram anna

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken ursöt hylla! Och vilket fint gammalt kort och paket med ljus, va glad man blir av såna gåvor!! Mari.

Solsjö - Under en vind sa...

Nära vänner är otrligt viktigt och en skatt att vårda!!

Tokgillar ditt lilla väggskåp!!!

ha en skön kväll, kram!

White Season sa...

Vänner växer inte på träd goda alltså... Fina saker du fått... Önskar dig en fortsatt skön vecka, kramar Malin

Synnøve. sa...

Utan en riktig vän är man ganska ensam....
Ditt lilla vitrinskåp var vackert måste jag säga.
Men om du målar väggen vit, ser man skåpet då, eller sugs det inte upp i vitfärgen på väggen?
Bara undra.
Ha en fin kväll.
Kram Synne :D

HEMMA HOS LINNÈA sa...

HALLO

Åh vad fina saker du har fått, det finns snälla människor....
Vilken härlig hylla du har i köket, vart kommer den ifrån?
Ha en det bra
Här skiner solen
Kram Liselotte

A home far away sa...

Vilken fin present du fick! Lyckost jag förstår att du blev glad:-)
Kram
Gunilla

Hannis sa...

Hej Vännen!
Såna vänner ska man vara rädd om.
Det är en riktig gåva med sanna vänner!

Suckar över ditt skåp...
Så fint!!

Må gott/Kram Hannis

Min Skattkammare sa...

Vilken härlig överraskning med så fin present! Visst är vänner guld värt!
Jag tittade nyss på vädret, och nu ska det bli sol och varmare resten av veckan.......härliga nyheter. Så man kanske kan få lite färg på nosen!
Må så gott i vårvädret!
Kram till dig!
Kicki

Färjtorp sa...

Visst är det härligt att ha såna vänner!! Inte alla som har det...man ska vara rädd om dem =)

Så gulligt att ge en sån fin present!!!

Kram Johanna

Vardagstugg sa...

kul att du kikade in hos mig! ska kolla vidare i din fina blogg!

Fina bilder du tar!

Annelie

Tankar tar tid sa...

Visst är det skönt med en sådan vän ... min är hon som jag ska på "utflykt" med imorgon.

Kramar Christina

Living by Milla sa...

Vad fint du skriver om din vän! Det är underbart och en stor gåva att ha såna vänner.

1000 tack för din söta kommentar !
Du är såå välkommen igen och inte behöver du tassa inte! :)

kram!

Hanna i Det stora grå huset sa...

Härligt med goda vänner... de växer inte på träd! Jättegulligt med den lilla gåvan bara så där!
Kram på dig!
Hanna

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Hallo igen

Jag hittar inte skåpet?
Dom fina vykorten i din butik var kommer dom ifrån? Blir det mycket i frakt för dom?
Ha det bra
Kram Liselotte

www.nestorforlag.se sa...

vilka härliga bilder du visar upp, kram

Frida sa...

Vilken fin present!
Hyllan är jättefin.
Kram frida

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!
Åh vad gulligt med den fina gåvan!!
Jättefint skåp har du också..härligt!
Kram
Mia

Mjuka sa...

Hej
här har jag inte vvarit förut och tänk vad jag missat, så mycket fint.Skåpet i köket var ju hur fint som helst
kraaaaam Malin

Mjuka sa...

Hej
tack för den lilla titten. Ja receptet kom inte med. Måste lägga till det. Just nu är jag så trött, så jag lägger till det när jag sovit ut.
kram Malin

Kalkstenssommar sa...

Vilken fin hylla, härlig med de söta hjärtformade hålen.

Hoppas du får en trevlig helg!

Kram L

Mjuka sa...

Hej igen
Nu ligger receptet på bloggen.
Ha en skön helg
kram malin

Hagbacken sa...

fina ord....vänner växer som sagt inte på träd...dem ska man vara rädd om!!Kramizzz

me and alice sa...

Visst är det underbart med goa vänner!!!
Dansa runt och ha det så bra med vitfärgen o penseln*fniss*
kram Susanne

Jes/Vita villa vila sa...

Härligt med mysiga vänner! Mysigt med härligt paket!
:)

Kram/Jes

Evas Paradis sa...

Goda vänner är bland det viktigaste som finns !
Vädligt söt liten hylla du visar och så fint pyntad också.
Kram Eva

Ann-Catrin sa...

Hejsan!!

det var ett tags en jag hälsade på hos dig!!

vad fint du dkriver om din vän.. ja det är det bästa av gåvor att ha en sån fin!!!

så sött skåp..ojojoj

kram på dig A-C

Min Skattkammare sa...

Hallå där i solen!
Jag sitter här vid datorn och väntar på att håret ska torka och kom in på er butiksblogg. Hade ingen aning om att ni hade en, eller sa ni det?!! Jag är vimsig i såna fall. Oj, så otroligt fint ni ser ut att ha det, nu blir man ju riktigt sugen på att fara iväg! Miljön ser ju så charmig ut, det måste ju dra ut folk bara det!
Så ni har öppet tis - lör ? Då funkar det ju. Jag har extra öppet ons - sön 30/ - 4/5.
Må så gott i solskenet!
Kram Kicki

Sallys hus sa...

Hallå!
Ja du en riktigt bra vän det behöver man allt!
Vilken gullig en du har!!
Det är ju alltid så roligt att få en liten spontan present!
Hoppas allt är bra med dig...här stresssas det i vanligordning för mycket...
Får snart boka in en dag eller två att åka bort så jag inte kan göra en massa saker..utan bara vara.
Tänkte få med mig Kicki till er här fram i vår!
Ha en härlig onsdag!
Kram Katarina

Gry sa...

Goda vänner är ovärderliga. Både i vekliga livet och cyberspace....

Tack för din varmande kommentar hos mig!

Kram Gry

Min Skattkammare sa...

Hallå igen!
Jovisst pratade vi om er nätbutik, där har jag varit och tittat! Så fint så! Det var butiksbloggen som jag hade missat. Den måste jag tipsa mina vänner om, Västerås är ju inte så långt bort, kanske de tar en tur också!
Soliga kramar
Kicki

Hannis sa...

Hej!
Hoppas allt är bra.
Önskar dig en trevlig helg/
Kram Hannis

Lilla Trollbacken sa...

Hallå där vännen!
Du har en liten utmaning hos mej om du vill!
Kram Gabrielle