fredag 2 januari 2009

Gott nytt år!!

Fick ett trist besked på Nyårs kvällen att min dotters kompis mamma hade fått hjärn tumör och har troligtvis inte långt kvar..det var ett tungt besked för oss alla som fick veta det...
Livet vänds upp och ner..alla bekymmer man har blir bagateller mot vad den här stackars familjen går i genom.
Jag vill därför passa på att påminna alla att det är så lätt att gnälla för småsaker,men det gäller att ta vara på dagen "Carpe diem" och verkligen inse vilken tur man har att få vakna upp bredvid den man älskar och fått två underbara barn som är friska..tak över huvudet.....ja ni förstår vad jag menar.....
Jag önskar alla ett riktigt bra år och var rädda om varandra.
Kramar Maria

23 kommentarer:

Celias Spetsar sa...

God fortsättning och tack för en mysmysig blogg.

Ja, carpe diem och ta vara på varandra. Nu låter detta hemskt men fatta mig rätt: -Ibland tänker jag att alla skulle behöva snudda lite vid döden för att kunna ta livet i hand och inte ta så mycket för givet utan njuta av det lilla vardagliga.
Gör saker som är roligt före det tråkiga för då blir det tråkiga så mycket lättare att göra ;-)

Vilken söt liten ängel. Jag älskar änglar och madonnor.

Hälsning Linda

Färjtorp sa...

Ja man får sig verkligen en tankeställare när man hör om såna här hemska saker!!! Då är man tacksam för det lilla.
Ville önska dig gott nytt år.

Kram Johanna

Annas skattkammare sa...

usch, vad hemskt..
Visst blir livet omkullkastat när man får sådana besked.. Allt kommer så nära.. Visst får man försöka ta vara på dagarna tillsammans!
Gott nytt år!
Kram /Anna

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej och god foertsättning på det nya året!

Så tråkigt me ett sånt besked. Det är alltid lätt att ta allt för givet.
Har själv en släkting som också ligger för döden nu.

Kram Viveka

Hannis sa...

Vilket hemskt besked!
Stackars hon och familj som ska behöva möta det.

Innan jul så blev ju min brors nyfödda svårt sjuk.
Ett tag så kändes det hopplöst och jag önskade mig bara att den lilla skulle klara sig.
Allt annat bli ju helt obetydligt i det läget.
Nu gick det bra och han återhämtar sig=))
Så du har så rätt i det du skriver!

Hoppas att du mår bra//
Kram Hannis

Anette sa...

Man ska glädjas av varandra varje dag. Lev idag som om detta vore din sista dag på jorden. Njut av de dina runt i kring dig och krama varandra och säg hur mycket de betyder för dig.


KRAMAR @nette

Min Skattkammare sa...

Hej Maja!
Ja, det var ett förskräckligt sorgligt besked. Jag kan inte föreställa mig hur man skulle reagera om man blev utsatt för något sådant. Man värjer sig för blotta tanken. Ändå hoppas man, trots negativa besked.
Det sista som lämnar människan är hoppet........ibland sker mirakel.
Det har hänt i mitt liv. En enkel bön......och undret inträffade!
Kram Kicki

Sallys hus sa...

Hu vad hemskt!
Det skär i hjärtat...
Sånna saker får en verkligen att stamma upp och undra varför man gnäller...

Önskar dig god fortsättning på det nya året!
Kram katarina

På Nannys trapp sa...

Åhh vilket besked jag brukar säga bäst att leva idag och i nuet man vet aldrig man kan ju var dö i morgon sköt om dig Ann-Marie

Mia sa...

Hej Maria!
Så tråkigt med det tunga beskedet. Hoppas att helgerna varit bra för övrigt och att det nya året kommer med ljusare tider.
God fortsättning och många kramar / Mia

Synnøve. sa...

Hej vännen.
Visst är det trist när sådant inträffar.
Jag fick besked om att min moster har bukspottkjörtelskanser. Ingen god prognos det heller. Man blir helt satt ut.
Så jag förstår dina känslor.
Men förutom det så hoppas jag det är bra med er.
Kram från ett kallt naboland.
Synne.

Tina sa...

Hej Vännen, jätte tråkigt verkligen. Livet är inte alltid lätt alla gånger. Själv har jag haft tunga ur ett tag. Sjukdomar på nära och kära och även en för tidig bortgång av min älskade bror. Men man känner att livet går vidare och det är som Linda Cecilia skriver, ibland behöver man snudda lite vid döden för att kunna ta livet i hand. Minnen från glädjestunder och tunga stunder finns alltid med en. Ha det så gott. Kramar Tina

MormorRuthsAnn sa...

Hej Maria!
Oj, vad hemskt...ja, ibland lurar tråkigheter runt hörnan. Man får verkligen ta vara på varje dag och vara tacksam för det man har.

Tack för din fina hälsning, hoppas att du också haft en behaglig jul, här har det gått i lugnets tecken....älskar att förbereda och gå runt och göra det julfint, men håll med om att dagarna direkt efter julafton verkligen är helt saliga.

Varma kramar!
Ann

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh så tråkigt för söker verkligen ta vara på livet det går för fort.Hoppas ni får en mysig helg.
Kramis Tess

Annas Vita Hjärtan sa...

Hej gumman!

Fy vad sorgligt, stackars familjen!

Ja det gäller att ta vara på dagen och låta bagateller just vara bagateller!!!

Vi ses väl på Formex, skanar dig!

Kram Anna

Helena Sjögren sa...

Man får sig en rejäl tankeställare när någon i ens närhet drabbas på det här sättet. Man börjar se lite annorlunda på sitt eget liv och hur man lever det.
Vissa saker ska man inte ta för givna och även om det är lättare sagt än gjort så borde man nog leva mera i nuet ...

Kram Helena

Unknown sa...

Hej min goa vän,

Så glad jag blev när jag läste att du också kommer med på lördag.

Det skall bli sååååå roligt att ses igen.

Hoppas att sorgen har lagt sig lite och att vi trots allt skall kunna fånga dagen på lördag.

Vi har uppnått den ålder nu då det händer en massa tråkigheter med sjukdomar etc.....

Men tillsammans med goda vänner blir livet och allt det tunga lättare att bära.

Längtar till lördag!
Kramisar Jeanette

Min Skattkammare sa...

Hej Maja!
Vi åker på mässan imorgon fredag. Vi har ju öppet på lördag, så då gäller det ju att vara på plats igen!
Vad trevligt att du frågar om vi skulle ses, men kanske det blir en tur till eran butik istället.
Lycka till med inköpen!
Kram Kicki

HAGENS VITA VARDAG sa...

Fånga dagen- det lever jag efter sedan några tunga sjukdomsår bakom mig, det får en att inse vad som är det viktiga i livet!
Underbar blogg, hit kommer jag fler gånger, verkligen en inspirationskälla!
Ta hand om dig kram Anna

Vitt och nött sa...

usch va hemskt!
du har så rätt i det du skriver!! det finns så mycket å så många som man bara tar för givet! men tänk va man är lyckligt lottad egentligen! det tål verkligen att tänkas på!

ha en skön kväll!
kram ellen
ps. väldigt fin blogg!!

Hannis sa...

Kikar in bara för att säga hej och hopas att allt är bra med dig//
Kram Hannis

På Nannys trapp sa...

Hej Maria det var urkul att ni kom o hälsa på i montern ,lite trött är man ju nu efter, jag är ledig nu helgen och ska försöka vila så mycket som möjligt men du vet ju det finns ju att göra när man ha varit borta i 5dagar tvätt,strykning, städning behöver ta hand om mig själv lite också tandläkaren,klippning o.s.v du vet. Åhh du jag härmade dig fick faktiskt tag i spetstunikan du hade på dig, är jättelycklig för hoppas du inte tar illa upp men den är ju så ljuvlig hoppas ni får en trvlig födelsedag hälsa mamma kramar Ann-Marie...

Anonym sa...

Hej!

Vad kul att du kikade in till mig. Det känns plötsligt lite tomt när man läser om din väninna. Jag får verkligen en tankeställare på vad som verkligen är högprioriterat och vad som man kan sålla bort.

Du har en fin blogg med massor av mysig inspiration

Lycka till inne hos mig

Kram Lena