torsdag 21 maj 2009

Härliga våren!!!!!

Välkommen in till mig!!
Var på plantaget och skulle köpa överdrag till våra utemöbler och där står denna vackra Fjärilslavendeln och ber att få följa med hem...och vad säger man ...lilla vän du är sååå välkommen att följa med mig hem...den står fint på trappen och önskar alla välkommen som kommer hem till oss! och inte nog med det herr gurka och fru tomat ville oxå följa med hem.....
här är lite av mina planteringar på potatis , sallad , gurka och en svart körsbärstomat och en vanlig röd körsbärstomat.

och sist men inte minst ropade 2st olivträd på mig som fick följa med hem ..
så nu är vi storfamilj här hemma ..hihi.

Ha en underbart skön kristi himmelsfärds helg och njut i massor..
Ta hand om er!
Kramar Maria


13 kommentarer:

Evas Paradis sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Evas Paradis sa...

Hej Maria
Ljuvligt fin lavendel du hittat ... kan känna doften ända hit:-)
Tomater och gurka, ja jag säger då det ... tänk vad gott det blir i sommar!
Ha en fin helg du med
Kram Eva

På Nannys trapp sa...

Heej vännen hur är det själv har jag åkt på ngt migrän i 2dagar men är tillbaka nu till livet tror du jag får lägga mammas bilder på min blog åhh vad kul det var och så fint jag blir helt sjuk så vill jag bo kram A-M.. måste snart göra om det ellerhur med mera vin..

Lilla Trollbacken sa...

Halloj där!
Jisses vad mycket som ville följa med hem, finns det nått kvar till mej nu då haha!
Kram på dej vännen!
Gabrielle

Annas skattkammare sa...

Nej men så mycket fina växter som fick följa med dig hem! Lavendel som är så fint.. och olivträd.. och så gott ni kommer ha med egenodlade grönsaker!
Kram /Anna

Vardagslycka sa...

Åh, så mycket fint du har hittat, lavendel som doftar så gott och en massa andra go´saker! Svart körsbärstomat låter spännande!
Önskar dig och de dina en riktigt skön helg ( men inte valborg va?).
Kramar i massor från Carina

Vardagslycka sa...

Åh, så mycket fint du har hittat, lavendel som doftar så gott och en massa andra go´saker! Svart körsbärstomat låter spännande!
Önskar dig och de dina en riktigt skön helg ( men inte valborg va?).
Kramar i massor från Carina

Våglyckan sa...

Härlig och stor familj du har skaffat dig ;-)
Ha en bra helg!
kram från mig
/maria

Synnøve. sa...

Har ju hört om Hästviskaren alltså.
Men plantviskarn var nått nytt. Snälla kan du lära mig den konsten.
När jag åker till Plantasjen finns det ingen växt som ropar på mig...
Det är tragiskt hehe....
Skönt med storfamilj iallafall.
Nu får du ha en fabelaktig fredag och helg.
Kramen Synne.

Våglyckan sa...

Hej igen!
Tack för din kommentar på min sida. Ja, det här med vedspis har nog ärligen legat mig varmast om hjärtat men ibland blir man lite idétokig och virrig ;-S. Vi får se vad det blir av rucklet i slutändan, ha ha ha.
Söt liten välkomenskylt du har fått tag på.
Ha en bra helg!
kram från mig
/maria

Sallys hus sa...

Hej vännen!

ååå vilken fin lavendel...fjäril...det har jag aldrig sett....

Det är så härligt nu när dagarna blir längre och man kan sitta ute..
I bikini har jag inte suttit än...;)

Sorry den vita koftan finns inte kvar i M.
Ha en härlig söndag!
Kram Katarina

Anonym sa...

Vilka söta bilder du bjuder på! :-) Hoppas du haft en trevlig långhelg.
Kram!

Min Skattkammare sa...

Hallå där vännen! :o)
Här ser man en med gröna fingrar!
Vad roligt det är med egna odlingar, det är otroligt vad lite jord och vatten kan åstakomma......och några frön förståss! ;o)
Olivträden är jättefina.....är de svåra?!
Önskar dig en härlig dag!
Kram Kicki