torsdag 16 oktober 2008

Pyssel!!

För ett tag sen tog jag mig i kragen och sydde nya köks gardiner jag sydde i hop två gamla lakan.. det blev sååå bra om jag får säga det själv..lite trött på lång gardiner som tar bort ljuset..nu är det mycket ljusare...

Skulle på tjej kväll förra veckan ..gjorde lite snabbt en strut som jag tog med mig istället för en blomma..min kompis A blev jätte glad Nu i söndags var jag på Åsby trädgård och fikade med Anna- Annas vita hjärtan
Tina- I mitt vita hus och A & S det var jätte trevligt..ser fram mot nästa gång.
Ha en trevlig helg alla underbara bloggare!!
Kramar Maria


12 kommentarer:

Ann-Catrin sa...

Men gud så fint det blev.. superduktigt av dig.. visst känner man sig stolt när man knåpat så!!

och perfekt att göra egna strutar så där... mycket roligare att få än blommor!!

Åsby med bloggare... vilken härlig kombination!!

KRAM
A-C

Synnøve. sa...

Godmorgon.
Visst är det skojigare att få till nått eget istället för en blomma.
Struten eler kremmerhus som det heter på norska var ju jättefint.

Du en undran, visst ligger Åsby inte så långt från Västerås?
Har bott i Västerås och har för mig vi var där på ÅSby en gång och handlade diverse godsaker.

Ha det gott nu.
Kramen Synne.

Annas skattkammare sa...

Så vackert du sytt! Blev ju helt ljuvligt romantiskt och härligt.. Strutar som ge-bort present, vilken bra idé! Den var jättefin. Trevlig helg! Kram /Anna

Tina sa...

TACK SNÄLLA DU för det goa thé:t...så gott. Åh så fin gardinen blev!!! Jag håller också på med en till vårt matrum, du ska snart få se...:-)

Sallys hus sa...

Hej!
Ååå så fina dina gardiner blev!
det är härligt att få in mycket ljus!
Jätte fin strut....det är ju så roligt att få något som någon lagt ner lite tid på....förstår verkligenatt hon blev glad....:)
Ha en härlig helg nu.
Kraaaaaaaaaaam

Anonym sa...

Maria sååå fint det alltid blir hos dig så fort du grejar med dina händer. Vännen jag är ledsen att det inte blev tillfälle att träffa dig innan vi åker (Åker nu den 24 okt till Las Vegas). Du har fortfarande inte skickat ditt email till mig, jag vill gärna ha det. Jag har oxå en blog som jag vill dela med mig till dig intresserad???? Give me a call tappade bort ditt nummer,sorry! Vi tar ett nytt försök när vi kommer tillbaka, Anders har haft så mycket att göra och det drabbar mig så klart. Vi hörs pussgurkan.

Maricelle

Marie sa...

Vad fint det blev med gardinen och struten var ju jättesöt! Alltid kul när man får något som någon har gjort själv, mycket roligare än en blomma.

Ser fram emot att träffas nästa helg på bloggträffen, ska bli toppenkul!

Kramar Marie

Helena Sjögren sa...

Härligt med en tripp till Åsby trädgård, förstår att ni haft det mysigt där.

Vilken söt strut du gjort ! Förstår att väninnan blev glad !

Ha det gott ! kram på dig

Hannis sa...

Vilken fin gardin!!

Kan tänka mig att ni hade det mysigt på eran träff!

Redan Torsdag..
Känns som att dagarna springer i väg=))

Trevlig helg till dig//Kram Hannis

Hannis sa...

Hej min vän!
Du har nåt att hämta hos mig!

Kram Hannis

Tina sa...

Hej Vännen...hoppas ni hade det urmysigt i helgen....såg lite bilder hos Gabrielle... PS.. Du har något att hämta inne hos mig. Kram Tina

cicci sa...

Hej vännen
Tack själv för underbart trevligt sällsakp, det var tur att vi hade varandra under den galna bilfärden, hoppas bilen höll ända fram och att ni gjorde många fina fynd i Vadstena!
kram cicci