torsdag 30 oktober 2008

Bloggträff

Nu i helgen som var har jag varit på Bloggträff i Höör/Danmark vi var 11st tjejer som träffades
Dom två tjejerna som fixade allting var Jeanette & Cicci..Tusen Tack.. det var toppen!!!!
Så här fint såg det ut när vi kom..snacka om mysigt ..man känner sig verkligen välkommen. Vi övernattade i Jeanettes stuga..helt fantastiskt fint..hon har det det sååå underbart..trodde förs att hon skojade när hon sa att detta var hennes stuga..
Vi blev ut portionerade i hennes små gäststugor och några sov inne..snacka om gästfrihet..Tack igen!!!
Innan vi skulle fara över gränslandet så fick vi en guidening inne hos henne...då kan ni tänka er om hon hade vackert i stugan...vad var det då inte hemma hos henne.....ni ser bara utsidan då kan ni tänka er resten....


Jadå har vi kommit över bron ..vi stannade på ett underbart litet ställe som
heter PersillePigen med cafè-blommor-inredning såååå gulligt...


Sen bar det av till Honnig & Flora...jaaa alla bara gapade sååå mycket fint att titta på-känna på och bara njuta...


Sen det sista stoppet i grannlandet Kronen så fick min kamera nog...den hade sett sååå mycket fint att den helt enkelt bara sa stopppp....
Trötta och hungriga tog vi vägen förbi MC-donalds gissa om det smakade bra...
över bron till sverige igen ..nu till kvällens sista stopp
det var på Fridas gård...gulliga Therese hade special öppet bara för oss....
Tack gulliga du...sååå mycket fint...
Sen bar det hem till Jeanettes stuga ..och där väntade en ljuvlig soppa som vi intog under en trevlig och pratsam stund.
Sen kan ni gissa resten 11 st trötta Ladys behövde sova..där tog den trevliga kvällen slut..jaa vi hann knappt lägga huvudet på kudden så sov vi...
Morgonen därpå vaknade alla med huvudet fullt av nya idéer och kreativitet som vi insupit under resan..
Efter frukosten pratade vi lite och planerade inför nästa träff...det ska bli sååå roligt..
Jaa nu återstår bara att ta farväl av nya goa vänner som man har träffat och hoppas att vi ses igen.
Ett stort TACK till alla som var med och gjorde denna helg helt underbar....Tusen Tack!!
Kramar till er alla från lilla Maja!!


16 kommentarer:

Hannis sa...

Hej Vännen!
Vad mysigt!!
Blir nästan lite avis=))

Kan tänka mig att det surrade i luften av allas ideér och inredningstankar!!

Önskar dig en mysig Alla Helgon!

Kram Hannis

Cattis sa...

så trevligt det låter!

Och många fina bilder från träffen.

Tack för titten :-)

kram
Cattis

Unknown sa...

Hej gumman,

1000 tack själv för att Ni ville komma så långväga för att besöka mig och vara med på bloggträffen.
Är så glad över att få lära känna så många nya goa tjejer.

Vi ses jus snart igen för jag kommer upp våldgästar er den 15 november.
Skall bli sååå roligt.

Läste att du bodde på en ö???? Måste du utveckla då vi ses!!
Svårt att hinna med att snacka lite mer privat med alla då det mesta surrade kring inredning då vi så´gs sist.

Än en gång tack för att du skriver så´vackra fina ord om mina hem.
Värmer!

Har lånat Pigges bärbara dator och sitter i soffan på landet och skriver dessa rader....
Dags att packa ihop efter en skön helg, nu skall vi bege oss hem till Åkarp igen.
Pigge hälsar till den glada lilla tjejen!
Vi ses snart!

Kramisar Jeanette

Marie sa...

Hej Maria!
Tack för senast, det var så kul att träffas! Är så roligt för nu när jag läser ditt inlägg så ser jag dig framför mig och hör din röst, blir mer personligt nu när man har träffats på riktigt.

Ha en riktigt bra vecka!
Kramar Marie

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hej Maria!
Tack för senast! Visst var det en härlig helg! Och att man kan prata så mycket om inredning! Det tog flera dagar innan jag landade efter den trippen. Och nu vill jag ju göra om allt hemma... ujujuj...

Säger som Marie att nu när jag läser ditt inlägg, så ser jag dej framför mej...

Jag har ju inte varit här hos dej på din blogg förut och hälsat på, så nu måste jag ju läsa ifatt mej, så jag vet lite mer till nästa gång vi ses.
Kram
Marie

Vintage sa...

missade att ni skulle åka hem så vi fick aldrig säga Hej då,men jag hoppas att vi ses igen. Du har det jättefint! Kram susanne

Unknown sa...

Hejsan!
Du har strax en award att hämta hos mig! Kram Petra

Synnøve. sa...

Hej på dig.
Vilken helg du haft.
Tänk om man kunde göra så oftare.
Härliga bilder du bjuder på med.
Ha det gott nu.
kramen Synne.

Gårdsromantik sa...

Vilken fantastisk bloggträff!
Så mycket vackert och säkert massor av inredningssnack!

Kram Maud

LOPPISLIV sa...

Godmorgon Maria! Ja visst hade vi det trevligt i danmark och hos Jeanette. Och vilket härligt gäng vi var. Så roligt och se bilder från Persiljepigen, jag har ett på er när vi intar vårt kaffe utomhus, minns du? Jag kan skicka det till dig via mail om du vill. Så mycket inspiration som man också fick överallt. Ja jisses vilken helg vi hade. Så mycket goa skratt...Vilken härlig tjej du är, så glad och pigg. Hoppas verkligen vi träffas igen Maria. Ha det gott vännen. Kramis Paula

Unknown sa...

Hej gumman,

tack för alla värmande ord!!!!!!!
Kan behövas ibland.

Skall bara bli såååå roligt att ses igen! Nu får du & Co vara ciceroner.
vi hinner nog bara träffas på lördagen men bättre än inget alls

Sköt om dig
Kramisar Jeanette

Synnøve. sa...

Hoho....
Någon hemma?
Nähä...
Får lägga igen ett besked då.
Det finns en sak att hämta hos mig.
Pip.
Slut på meddelandet.
Kramen Synne.

Annas Vita Hjärtan sa...

Hej gumman!

ÅHHHH VILLE JU VARA MED! Visst är tjejerna bara så mysiga, du passar verkligen in!

Vi ses ju snart!

Kram Anna

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej hej!

Du ska inte tro att jag blir avis..näädå...inte alls.
Jätte fina bilder :)

Kram Viveka

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hej Maria!
Du har en award att hämta inne hos mej...
Kram
Marie

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh vännen vilken underbar träff du varit på. HA det bra.
Kramis Tess