söndag 16 mars 2008

Stockholm!!

Hej mina goa vänner!!
Har varit i Stockholm och shoppat lite..hittade detta fina kors på Ambiance..
gick vidare till Årstiden och köpte mig detta zinkfat..
fortsatte till gammla stan
hittade detta fina ägg på Bortom bergen...jag blev såå glad..

stannade till hos Gudrun Sjöden och hittade dessa
baktel ägg..supernöjd..
Fjäder kransen är köpt på blomsterlandet..rosen fick en liten plats bredvid äggen..


Efter ett par timmar på stan tog vi tunnelbanan till medborgarplatsen där gick vi på china restaurang..mycket gott..skönt att få vila benen ett tag.. mätta och nöjda gick vi till Göta lejon där vi såg Sound Of Music...helt suveräna..vilka otroligt bra artister..Pernilla Wahlgren och Tommy Nilsson och alla barn som medverkade otroligt duktiga..Sen blev det tåget hem.....



Loppis fynd..på söndagen tog jag en tur till loppisen..hittade detta söta fat..
Köpte två söta påsk ägg..


När jag väl hade farten uppe tog jag en tur till blomster landet ..
köpte mig ett efterlängtat olivträd ..passade perfekt här ...bredvid mitt ägg fat.. OBS!!.. väggen ska bli vit.....

Nu mina vänner har jag avslutat min dag med en skön promenad..
Har förtjänat en stund i soffan med familjen..
Hoppas ni har haft en lika bra och mysig helg som jag..
Hade gott och ha en skön vecka..syns på blåkulla.....
Kram till er alla från lilla Maja





22 kommentarer:

Kalkstenssommar sa...

Va roligt att du varit i här i stan!
Vilka fina saker du har hittat. Ja, här har solen lyst hela dagen o då mår man så gott på kvällen.

Kram L

ps hoppas du får en trevlig vecka!

lottens vita och gröna sa...

oh vilken härlig helg du haft, fina stocholmns fynd och dina sönloiis sker var underbara!kram lotten

Evas Paradis sa...

Låter som du haft en riktigt rolig helg!
Jag är så fånigt förtjust i Sound of Music ... såg filmen som barn och har sen dess tittat på den hur många gånger som helst!
För mig är det mycket nostalgi i den och jag älskar sångerna!
Ha en bra vecka!
/Eva

Kalkstenssommar sa...

Tack för dina fina ord hos mig!

nej, jag är faktiskt inte "inne" i stan så mycket, för mkt folk för min smak. Håller mig härute i havsbandet.

Självklart får du länka till mig! Va kul! Hoppas det är ok att jag länkar till dig med då?

Kram igen L

Evas Paradis sa...

Visst ... blir jätteglad om du vill länka till mig :-))

Kram Eva

Unknown sa...

Vilka fina saker du hittat,gillar korset som är jättefint!Vakteläggen är så söta och dom andra äggen är också så fina,fint litet fjäderbo..olivträdet står så fint bredvid boet!=)

Kram Maria

LantlivsAnette sa...

Åhh vilka fina saker du har köpt..jag gillade allt !
Visst är det väl roligt att åka bort..men ojj så skönt att få komma hem ändå !
Ha det så bra Kram Anette

johanna sa...

Hej
vilken mysig helg det låter som om du haft..Vad fin din hall blev oxå ,nu blev jag sugen på att måla vår trapp oxå..Klart du får länka blir jätteglad ,såg att jag inte hade länkat dig utan bara sparat som favorit på datan ,ska länka dig nu=)
Kraam

Synnøve. sa...

Det är alltid kul att resa till Stockholm. Man hittar så mycket fint i alla möjliga och omöjliga affärer. Gillade zinkfatet.
Kram Synne :D

MormorRuthsAnn sa...

Halloj, nu är jag tillbaka! Tack för fina kommentarer hos mig. Om jag inte minns fel så sa du i en kommentar att nu måste jag vara slut av alla intryck....och det stämmer gott. Kanske inte fattade det själv men din kommentar sa det verkligen till mig.

Vilka jättefina fynd du gjorde i Stockholm....får man se var du hittade på med dem?

Kollade in din trappa som du har målat om....jösses, vilken skillnad, det måste kännas jättehärligt!!!! Vi är inte så många helger ifrån att måla om vårt köksgolv...det måste dock planeras in i detalj eftersom vi inte kan vara hemma då.

Stor kram
Ann

sextiofemman sa...

Hej Maria!
Tur att bloggar finns, när man inte orkar så mycket annat. Känner mig inte så pigg, febrig o svårt att äta(men det blir bättre).
Härligt att Stockholmsbesöket blev bra. Och vilka fina inköp...kul.
Är det okej att jag länkar dig?

Kram Bibbi

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Hallo

Åhh vad mycket fint du har köpt..

Du har en utmaning hos mig...

Välkommen

Kram Liselotte

Randi sa...

Høres ut som du har hatt en fin helg.Og så mye fint du har shoppet!!

jeg syns noen kunne ha startet opp nett loppis for oss som ikke har noen loppis og gå på.:))

Ha en fin kveld

me and alice sa...

Hej!
Vilken härlig helg ni har haft i staan!
Var musikalen bra?
Söta grejer du köpt! Ett sånt kors fick jag i julklapp.
kram Susanne

Marie sa...

Vilken mysig helg du haft! Fina saker du köpt, det där korset hade gärna fått flytta hem till mig också, hihi.

Ha en bra tisdag!
kram Marie

Hem och Lycka sa...

Vad mycket fint du köpt! Kul med påsk och att pynta lite grann. Kram!

Lilla Blanka sa...

Ojoj vilken lyckad runda!!!
Jättefina grejer, och kul med Sound of Music...!
Kram
Mia

Änglahem sa...

Vad skoj att shoppa loss i våran huvudstad!! Fina saker fick du med dig hem också

Ha det gott!
Kram
Ulrika

Dorthe ♥ sa...

Så många ljuvliga saker. Fjäderkransen är bedårande!

Kram
Dorthe

Mamma C sa...

Det var mycket fina saker du visade. Tycker om fjäderkransen.
Kram Mamma C

Lilla Trollbacken sa...

Hej på dej lilla Maja!
Jag vill också till Stockholm. Får se om våran tur kan bli av. Dina saker har jag ju sett live, de är så fina!
Kram
Gabrielle

MormorRuthsAnn sa...

Jag har en utmaning till dig, kolla mitt senaste inlägg...men bara om du har tid och lust.

Kram Ann